Australian Bodycare

Content marketing, der styrker – online og offline

Hvordan serverer man pikante, til tider tabubelagte, emner på en måde, der giver brugeren præcis de informationer, de leder efter?

Fakta

Kunde
Australian Bodycare
Industry
Skøndhed og hudpleje
Services
Content marketing
Projektdato
September 2017 - Nu

Stats

Udfordringen

Folk researcher online – og køber offline

Mere end 80% af forbrugerne foretrækker at researche på deres hudproblemer online – for så at købe produktet offline.

Og med adskillige store spillere på markedet handler det om at bygge et brand og skabe en relation til køberen.

En stærk relation, der er så etableret, at brugerne læser om produkter online – og derefter går i en fysisk butik og køber præcis dét produkt.

Så hvordan kommer man derhen? Det gør man først og fremmest ved at opbygge en god, tillidsfuld relation til sine brugere. Har en forbruger tillid til et brand, vil de nemlig være langt mere tilbøjelige til at investere i deres produkter – igen og igen.

Hvordan skriver man om pikante, til tider tabubelagte, emner?

Bakterier i intimområdet, svamp, eksem og lignende emner er for mange mennesker tabu – og ikke ligefrem blandt de mest populære emner ved spisebordet.

Derfor var det vigtigt fra start at præsentere svarene på en professionel måde – og komplementere det med forklarende videoer og stilren grafik.

Ved netop at gribe det an på en informativ, nærmest hjælpsom måde, er Australian Bodycare med til at sikre, at det er dem, man går til – og i mange tilfælde som de første. Det øger tilliden til forbrugeren, og når en forbruger går til dig for at få svar på deres problemer og spørgsmål – ja, så er det også dig, de vil købe produkter af.

Hvorfor? Fordi de stoler på dig. Og det betyder, at de stoler på, at dine produkter virker.

“En af vores største udfordringer har altid været at få kommunikeret de her helt almindelige, men til tider tabubelagte emner,  professionelt og med fokus på at give værdifuld, brugbar og korrekt information til vores brugere. Derfor har vi fra start gjort meget ud af vores produktbeskrivelser og blogindlæg for at sikre, at brugeren føler sig tryg ved den information, de finder hos os – og tryg, når de køber vores produkter til netop den slags problemer."

Morten Bo Madsen, Salgs- og marketingdirektør hos Australian Bodycare

Løsningen

Giv forbrugeren svar på alle deres spørgsmål

Løsningen på denne udfordring var i og for sig ganske simpel – i teorien. Svaret var blot, at man skulle besvare alle de spørgsmål, som forbrugeren måtte sidde med. Så det gjorde Australian Bodycare.

Morten satte hele sit marketingteam i gang med at lave en mildest talt omfattende søgeordsanalyse – og så skrev vi ellers, i samarbejde med uddannede farmakonomer, artikler, der besvarede alt fra, hvad man gør, hvis man har lus, til hvordan man undgår røde knopper ved intimbarbering.

Resultaterne

Resultaterne taler for sig selv

Lad mig være ærlig. Jeg ville elske at vise dig graferne fra Morten og co.’s Google Analytics – men dem er han ikke meget for at dele.

I stedet må du “nøjes” med at se de overordnede resultater.

Her ser du en graf over Australian Bodycares månedlige organiske trafik i Danmark:

Netop det her med Danmark er værd at lægge mærke til.

For heldigvis for Australian Bodycare er sådan noget som hud- og hårproblemer noget, som alle mennesker døjer med. Det betyder, at deres indhold er relevant i hele verden.

Der er altså ikke vildt stor forskel på, hvordan de her problemer behandles – om man så er i Tyskland, Norge eller Danmark.

Derfor er artiklerne sidenhen blevet oversat til engelsk, tysk og svensk.

Og resultaterne?

Ja, jeg bider mig ærligt talt i tungen over, hvor gerne jeg ville afsløre det. Men er du lidt ferm med diverse online tools, kan du sikkert selv grave lidt frem. Hvis ikke – så må du bare tage mit ord for det.

Resultaterne er vildere end nogen anden SEO-case, jeg selv har haft fingrene i de sidste 8 år.

Kundebedømmelser

Erik Holflod

At mødes på den måde, som vi gjorde med Somera, skabte meget tryghed for det videre forløb, hvilket jeg sætter pris på. Det viser også, at de tager sig tid til opgaven. Vi ved nu med 100% sikkerhed, hvad vi skal kalde os. Vi er et 100% Shopify-bureau, som hjælper ambitiøse start-ups. Det føles rart at sige. Og det føles rigtigt.

Erik Holflod

Founder @ Grafikr

Dennis Nick Hansen

Vi har med stor tilfredshed brugt Somera til at hjælpe med al vores kommunikation. Vi har meget på hjertet, men ender med at bruge alt for lang tid på at skrive noget, som vi ikke selv er tilfredse med. Gennem en behovsafdækkende dialog, samt udarbejdelse af brand story og tone of Voice, er vi blevet helt trygge ved at sende opgaver til Somera, hvilket vi har gjort i stor stil. Varm anbefaling herfra.

Dennis Nick Hansen

CEO @ Trailhub.io

No items found.

Lad os tage en snak om, hvordan vi kan hjælpe jeres virksomhed.

Kristian Scharling
Indehaver

Skal vi hjælpe jeres virksomhed?

Tusinde tak. Din besked er nu sendt, og du hører fra os inden for de næste 24 timer.
Hovsa. Der skete en fejl. Prøv lige at tjek om alt er, som det skal være.