Service

Specialiceret content marketing bureau med 7 år på bagen

Er I på udkig efter et content marketing bureau, der giver jeres målgruppe slidsår på hænderne – simpelthen fordi de ikke kan stoppe med at klappe af ren begejstring over indholdet? 

Timingen kunne ikke være bedre. 

I er havnet lige midt i Someras lune favn – et content marketing bureau, hvor vi er specialister i content marketing for digitale B2B-virksomheder.

Få hjælp af landets dygtigste content marketers

Somera er et content marketing bureau, der har arbejdet med content marketing for B2B-virksomheder lige siden 2013.

Det har gjort os til et content marketing bureau, der er eksperter i skabe langsigtet content marketing for virksomheder, der vil skabe langvarige kunderelationer. Og ja, det er store ord for nogle, der har fødderne solidt plantet i den jyske muld, men det er ikke desto mindre sandheden.

E-mail marketing specialist Andrea Vadsholt taler med sine kollegaer

Har I overhovedet brug for et content marketing bureau?


Vi vil gerne være bundærlig over for jer ‒ for det er faktisk ikke sikkert, at det er nødvendigt for jer at samarbejde med et content marketing bureau.

Hvis I allerede har lagt en klar strategi, er det ikke sikkert, et content marketing bureau i København eller Aalborg er løsningen for jer. Måske er det i stedet en tekstforfatter, I skal have tilknyttet?

Men det kan give mening at slå sig sammen med et content marketing bureau, hvis I ønsker professionel sparring og hjælp til at få lagt en klar strategi for, hvordan I rammer jeres kunder lige i hjertekulen. 

Senior copywriter Mette Grønbæk Olesen arbejder

Content marketing, der kan mærkes på bundlinjen

Vores tilgang til content marketing er ret simpel. Vi hjælper jer med at blive thought leaders i jeres branche, få jeres målgruppe til at elske jer og konvertere denne kærlighed til forretning.

Vi har gjort det for virksomheder som Dinero, Viabill, Prezentor og Australian Bodycare for blot at nævne en håndfuld. Og vi gør det også gerne for jer.

Der trackes rankings på en kundes hjemmeside

Gode grunde til at bruge et content marketing bureau

Hvorfor ikke bare gør det selv, spørger I måske jer selv? Det er ikke noget dumt spørgsmål. Her kommer tre gode grunde til at få professionel hjælp.

Få specialister tilknyttet jeres projekt

Content marketing specialister er professionelle, der arbejder med content marketing hver dag. De kan give jer værdifuld sparring og bidrage med erfaringer, selv ikke den dygtigste kommunikationsmedarbejder kan Google sig til.

Saml alle kompetencer ét sted

Vi er et content marketing bureau bestående af copywriters, konsulenter, designere mm. Gennem et content marketing bureau får I adgang til en håndfuld specialister i samme hus.

Undgå at begå de fejl, vi har gjort

Hver dag hjælper vi virksomheder verden over med content marketing - og gennem årene har vi begået utallige fejl (og lært af dem).
Skyd genvej og undgå at begå de samme fejl, som vi har gjort.

Sådan foregår et content marketing-forløb

Indledende

På det indledende møde afklarer vi jeres tone of voice, jeres mål og den overordnede plan.

Ikon til højre
Content-plan

Med det på plads udarbejder vi en content-plan, der dammer rammen om jeres content marketing.

Ikon til højre
Vi arbejder

Med content-planen på plads, går vi i gang med arbejdet. Enten med jer inden over eller 100% selv.

Ikon til højre
Feedback

I er eksperterne på jeres forretning - ikke os. Derfor giver I løbende feedback, og vi retter til.

Ikon til højre
Evaluering

Hvert kvartal arbejder vi og evaluerer på det seneste kvartals arbejde.

FAQ

Hvad er et content marketing bureau?

Et content marketing bureau er et marketingbureau, der har specialiseret sig i at arbejde med content marketing. Det kan være udarbejdelse af strategier, videoer, indhold eller grafik, der alt sammen støtter op om arbejdet med content marketing.

Hvad koster et content marketing bureau?

Prisen på content marketing kan variere alt efter mængden og typen af arbejde. Er det et langsigtet samarbejde, ligger vores månedlige aftaler mellem 15.000 kroner og 50.000 kroner. Andre bureauer afregner efter hver time, der er brugt - og nogle gør det på projektbasis.

Hvad betyder content marketing?

Content marketing er et term for den markedsføringsgren, der har fokus på markedsføring gennem indhold. Indholdet kan både være video, podcast, tekst, grafik, magasiner - og typisk en blanding af flere indholdstyper.

Skal jeg bruge et bureau eller outsource?

Der er ikke noget endelig svar på, om du skal insource eller outsource arbejdet med content marketing. Nogle gange er en kombination af begge dele en god vej at gå. Fordelen ved at bruge et content marketing bureau er, at man får adgang til erfaringer fra mange andre cases - og kan trække på en bredere erfaring, end hvis man har en eller to ansat internt.

Vi ved, hvad vi laver, hvordan og hvorfor ‒ for vi laver ikke andet

Det kan være en flatterende tanke at ansætte en kommunikationsmedarbejder og gøre dem ansvarlig for alt i marketing. Lige fra at køre den betalte annoncering til SEO, content marketing og måske også jeres sociale medier.

Og det kan ganskevist være en glimrende investering. Det er dog ikke at forveksle med at få adgang til 10 specialister, der hver dag udelukkende arbejde med B2B- og SaaS-virksomheder - og udelukkende arbejder med content marketing.

Selvom I får en fast tilknyttet content marketing-specialist, vil jeres specialist vende problemstillinger og udfordringer med resten af teamet. Ligeledes får vi løbende erfaringer fra vores andre samarbejder, som kan spare jer for dyre lærepenge.

Det siger vores kunder om os

Martin Hegelund

Jeg har kun gode erfaringer med Somera, som jeg har brugt i flere virksomheder, herunder Ageras. De prøver at finde den mest oplagte tekstforfatter i teamet og giver et løbende indblik i det arbejde, der bliver udført. Det er ikke det billigste bureau, men driver man en seriøs virksomhed, så har man brug for kvalitet - og her kan Somera levere.

Martin Hegelund

CMO @ Ageras & Meneto

Morten Bo Madsen

Vores tætte samarbejde med Somers er ikke til at sætte en finger på. De er professionelle, vores content er best in class og på de tre år, vi har arbejdet sammen, har de aldrig misset en deadline.

Morten Bo Madsen

Salgs- og marketingdirektør @ Australian Bodycare

Patrick Teglstrup

"Udover bare at være gode til at skrive, har det være et kæmpe plus, at Somera har så god en forståelse for SEO og online marketing. Samarbejdet om vores regnskabsordbog har kørt på skinner - og mængden af ny trafik har oversteget alt, vi turde drømme om. Vi vil helt klart også bruge Somera til fremtidige projekter.“

Patrick Teglstrup

CMO @ Dinero


Hvad er content marketing?

Content marketing er en unik markedsføringsform, hvor det gælder om at tilbyde indhold, som jeres målgruppe efterspørger – og få det udover stepperne gennem nyhedsbreve, Facebook-annoncer og andre marketingtiltag.

Med relevant og brugbart indhold på jeres markedsføringsplatforme kan I nå jeres målgruppe.

Formålet med content marketing er derfor at markedsføre indhold, som er så inspirerende, at det lægger op til handling –og at de besøgende rent faktisk handler. Eksempelvis ved at købe jeres produkter. Men på en måde, der giver brugerne fornemmelsen af, at de selv tager et valg.

Det er vi som content marketing bureau specialister i. Vi undersøger, hvad jeres målgruppe efterspørger, og derfra sammensætter vi tekster, der med brugbar viden og hjælp markedsføres på relevante platforme.

Content marketing vs. almindelig markedsføring

Content marketing er en moderne markedsføringsform, der adskiller sig fra traditionel markedsføring som eksempelvis reklamer. Det er i stedet en slags skjult ”reklame”, der passer langt bedre til de behov, som den moderne bruger har.

Hver dag udsættes vi for massive mængder af reklamer, der forsøger at sælge os produkter eller ydelser. Det er også i sidste ende formålet med content marketing, men det er derimod via et andet middel. Her er fokus i stedet på at markedsføre et originalt indhold med kvalitet, der giver brugerne relevant information skræddersyet til deres behov.

God content marketing leder kunderne til jer – ikke omvendt. Formålet med content marketing er, at kunderne selv kommer til jer takket være markedsføring af relevant indhold, frem for at I hiver og trækker i dem med traditionelle reklamer og bannere. Det giver dem i stedet et aktivt valg om at søge netop den viden, som I kan give dem. Og selvom målet i sidste ende er at skaffe kunder i butikken, foregår det på en mindre “aggressiv” og mere hjælpsom måde end traditionel markedsføring.

Content marketing og SEO

Når I fylder jeres hjemmeside eller online platforme med brugbart og unikt indhold, får det målgruppen til at blive hængende længere – den såkaldte dvæletid.

Er jeres tekster spækket med viden, som nuværende eller potentielle kunder kan bruge til noget, føler de sig sete. Indholdet er skrevet for dem – og ikke en algoritme. Det får dem til at søge efter mere brugbar information på jeres side, og på den måde holder I længere på dem. Selvom jeres tekster ikke er skrevet til en algoritme, er det alligevel en vigtig ranking-faktor for Google. For når Google kan se, at kunderne bliver på jeres side, tæller det positivt i ranking-regnskabet.

Positioner jer som eksperter og øg autoriteten

Vil I helst købe i en butik med en indlevende og rådgivende sælger eller i en butik med en uvidende og uengageret sælger? Svaret giver sig selv. Uvidenhed virker utroværdigt – og det sælger sjældent godt. Det gør derimod et troværdigt og oplysende indhold.

Derfor kan I med et gennemarbejdet og godt indhold vise jeres potentielle kunder, at I er eksperter på området. Det virker troværdigt og overbevisende. Og det er først og fremmest det, som det handler om, når I skal markedsføre jeres indhold.  

Et content marketing bureau ved, hvordan ekspertrollen fremhæves, og hvordan I markedsfører tekster, der med passion og viden oplyser og hjælper kunderne med brugbart indhold.

En langvarig og tillidsfuld relation

En relation opbygges ikke bare over natten. Content marketing er et langstrakt og fortløbende arbejde. Et forhold skal passes og plejes – og det skal forholdet til eksisterende og potentielle kunder også. Over tid skal I etablere jer som en troværdig og vidende ekspert på jeres område. Fra den rolle udspringer relationen.

Hvad leder jeres målgruppe efter?

Et content marketing bureau interesserer sig altid for, hvor godt I egentlig kender jeres målgruppe. For da content marketing i bund og grund handler om at producere oplysende indhold, der matcher jeres målgruppes efterspørgsel – og ikke mindst markedsføre det via relevante kanaler – er det altafgørende, at I kender målgruppen.

Spørgsmålet er derfor, om I ved, hvad jeres målgruppe leder efter? Det kræver en dyb forståelse af, hvilke ønsker, udfordringer og behov jeres målgruppe står med. Uden det får I ikke det optimale ud af arbejdet – for så svækkes både kvalitet og relevans i indholdet.

Som content marketing bureau hjælper vi jer med at tegne et tydeligt billede af jeres målgruppe og de ønsker og behov, som de står med. På den måde får I i jeres markedsføring et skarpt og brugbart indhold, der får besøgende til at blive til kunder – og de kunder til at vende tilbage efter mere.  

Et content marketing bureau er eksperter i at skabe indhold, der henvender sig til jeres målgruppe, og som eksponeres gennem de rette markedsføringskanaler. Her er kunderne førsteprioritet – for det handler ikke bare om, hvad der kommer jer til gode, men hvad målgruppen finder brugbart og interessant. Det kommer jer til gode i sidste ende – for her vil det øge efterspørgslen og dermed også omsætningen.

Skal vi være jeres content marketing bureau?

God content marketing møder jeres kunder i øjenhøjde, taler til deres behov – og får det værdifulde indhold markedsført gennem de rigtige kanaler. Det samme gør vi. Og derfor er content marketing noget af det, som vores tekstforfattere gør allerbedst. Vi sørger for at servere brugbart og informativt indhold med øjnene stift rettet mod jeres målgruppe og de markedsføringsplatforme, der bedst matcher jeres indhold. På den måde uddanner I jeres kunder og giver dem noget brugbart i forhold til deres behov.

Det giver større synlighed på Google, glade kunder og øget omsætning.

Sådan skriver du det perfekte blogindlæg

Vil du lære, hvordan du gør det hele selv?

Heldigt for dig. Jævnligt prøver vi at tømme vores hjerner og transformere tanker til håndgribelige whitepapers, der hjælper dig med at gøre det hele selv. Download det seneste her. Eller se alle de andre, vi har skrevet herunder.

Et portræt af Kristian Scharling, der smiler til kameraet.

Lad os tage en snak om, hvordan vi kan hjælpe jeres virksomhed.

Kristian Scharling
Indehaver

Få sat gang i jeres content marketing. Kontakt os her.

Din besked er nu sendt. Vi vender tilbage hurtigst muligt 👋🏼

Ups! Der gik noget galt under indsendelse af formularen.