Minlæring
Minlæring

Portrætartikler af kendte danskere til oplysning og inspiration.

Minlæring ønskede at kickstarte sit blogunivers med inspirerende interviews med udenlandsdanskere. Læs her, hvordan vi landede et interview med blandt andre politiker Lykke Friis, skuespiller Rikke Lyllof, Michelin-kok Andreas Møller og den case, Minlæring drømte om.

Fakta

Kunde

Minlæring

Industri

B2B, sprog og pædagogik

Service

Content marketing

Projektdato

Februar 2022 - juli 2022

Stats

Kundebedømmelser

Dennis Nick Hansen

Vi har med stor tilfredshed brugt Somera til at hjælpe med al vores kommunikation. Vi har meget på hjertet, men ender med at bruge alt for lang tid på at skrive noget, som vi ikke selv er tilfredse med. Gennem en behovsafdækkende dialog, samt udarbejdelse af brand story og tone of Voice, er vi blevet helt trygge ved at sende opgaver til Somera, hvilket vi har gjort i stor stil. Varm anbefaling herfra.

Dennis Nick Hansen

CEO @ Trailhub.io

Erik Holflod

At mødes på den måde, som vi gjorde med Somera, skabte meget tryghed for det videre forløb, hvilket jeg sætter pris på. Det viser også, at de tager sig tid til opgaven. Vi ved nu med 100% sikkerhed, hvad vi skal kalde os. Vi er et 100% Shopify-bureau, som hjælper ambitiøse start-ups. Det føles rart at sige. Og det føles rigtigt.

Erik Holflod

Founder @ Grafikr

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.

Udfordringen

Minlæring ønskede at producere indhold til deres blogunivers, som er målrettet gymnasie- og grundskolelærere i sprogfagene. Vi udarbejdede derfor informative thought leader-artikler og inspirerende interviews med kendte udenlandsdanskere, som viser læseren, hvordan sprog bruges ude i verden.

Med hjælp fra Somera håbede vi på at udvikle indhold, der ikke blot informerede, men også inspirerede vores læsere og gav dem konkrete succeshistorier, de kunne dele med deres elever og faglige indspark, der kunne gøre dem klogere på relevante områder inden for deres fag.
Nicklas Augustine, medstifter af Minlæring
Minlæring
Minlæring

Løsningen

Formålet med indholdet var at etablere Minlæring som thought leader inden for sprogfag og undervisning.

Derfor var vores strategi at skabe artikler og portrætter af høj kvalitet, som ikke havde fokus på SEO eller salg. Vi ønskede at producere indhold for at uddanne og inspirere målgruppen. 

I vores brainstorm over potentielle interviewpersoner nævnte Nicklas Augustine, medstifter af Minlæring, blandt andre sportsjournalist Luna Christofi som en drømmecase.

Derefter gav vi bud på interviewpersoner, der kunne repræsentere forskellige sprog i forskellige brancher. Vi kom med konkrete forslag til vinkler, der viste, hvordan fremmedsprog har givet casepersonen adgang til ny kultur, internationale meningsdannere eller bedre arbejdsmuligheder.

Vi interviewede fem kendte danskere, der har brugt sprog til at fremme sin karriere.

Sportsjournalist Luna Christofi, Michelin-kok Andreas Møller, tidligere minister for ligestilling Lykke Friis, TV 2-korrespondent Jeppe Krogager og skuespiller Rikke Lyllof.

Læs interviewet med Lykke Friis her.

Journalistik i en marketing-kontekst

Når et interview bruges til markedsføring, bliver interviewpersonen automatisk forbundet med virksomheden.

Derfor ser vi interviewpersonen som en samarbejdspartner.

Vi kender vigtigheden af, at både virksomheden og casen kan stå inde for det, der skrives. 

Derfor lægger vi et stort arbejde i at finde interviewpersoner, der deler din virksomheds værdier og vision.

Når vi rækker ud til en potentiel interviewperson, gør vi det klart fra start, hvilken virksomhed vi tager kontakt på vegne af og fortæller om deres arbejde, vision og værdier.

Vi sender altid citater til godkendelse hos kilden, før vi udgiver indholdet. Så er vi sikre på, at interviewpersonen kan stå inde for det, vi skriver.

Vi værdsatte virkelig Someras journalistiske tilgang, der gav mulighed for at lave en anden type mere journalistiske artikler inden for de emner, vores læsere finder relevante. Denne tilgang hjalp med at sikre, at indholdet ikke blot var "marketing", men også informativt og engagerende.
Nicklas Augustine, medstifter af Minlæring

Sådan landede vi Minlærings drømmeinterview 

Der er ikke en entydig formel på, hvordan man lander et interview med en kilde. I Somera griber vi det an med den viden og det netværk, vores journalister har.

Personer uden for mediebranchen kan antage, at kendte som Luna Christofi eller Lykke Friis har for travlt til at stille op til interview. 

Derfor rækker de aldrig ud.

Men en journalist ser det som sit job at interviewe relevante personer. 

Derfor er det ikke nyt for os - ligesom at det ikke er nyt for kilden. Med den rette vinkel, oplever vi, at interviewpersonen ser det som et kompliment, at vi betragter dem som eksperter på området.

Vi er fleksible, ærlige og konkrete.

På Journalisthøjskolen lærer du, at du er let at ignorere på skrift, og derfor altid bør tage telefonisk kontakt.

Vi har succes med at vende den om.

Hos Somera tager vi kontakt til kilden på skrift. På den måde er vi ikke nærgående og accepterer altid et nej, inden vi har vedkommende i røret.

Når kontakten er etableret skriftligt, ringer vi til kilden på det aftalte tidspunkt. Her er vi ærlige og konkrete om vores agenda:

Hvem er vi? Hvad er formålet med interviewet? Hvad skal det bruges til? Hvorfor er det dig, vi skal bruge til det?

Vi sætter de praktiske rammer. Vi kunne f.eks. forklare, at interviewet vil foregå over telefon og vare ca. en halv time. 

Vi lader det være op til kilden, hvornår interviewet skal foregå. Fleksibilitet er ofte afgørende for, om interviewet bliver til noget.

Du kan læse interviewet med Luna Christofi her.

Din virksomhed står på mål for den gode interviewoplevelse

Når du laver interviews, er oplevelsen altafgørende for det indtryk, interviewpersonen får af din virksomhed.

Et ubehageligt interview kan resultere i, at personen ikke ønsker at blive kædet sammen med din virksomhed. 

Derfor er det vigtigt, at interviews afvikles professionelt og ordentligt, som efterlader interviewpersonen med et godt indtryk af din virksomhed.

Hos Somera skaber vi tryghed hos kilden ved at smalltalke og udvise interesse. Vi er særligt opmærksomme, når vi interviewer erfaringskilder og personer, der ikke er medievante.

På den måde opbygger vi en tillidsfuld relation og sikrer, at interviewet bliver en god oplevelse.

Vores journalister er erfarne og dygtige til at skabe en god oplevelse.

Thought leadership på målgruppens præmisser

Minlæring ønskede indhold, som var til glæde og gavn for deres målgruppe.

Strategien var at lave inspirerende artikler inden for et afgrænset emne frem for at øge Minlærings synlighed på Google. 

Vi skulle positionere Minlæring som thought leader og styrke deres position som undervisnings- og sprogfagseksperter. Det ville forbedre deres synlighed på relevante søgninger.

Med denne plan behøvede intet indhold at være sælgende eller rettet mod bestemte søgeord.

Se eksempler på thought leadership-artikler her og her.

Somera var hurtigt i stand til at tilpasse sig vores specifikke behov og målgruppe, hvilket resulterede i nogle gode, relevante artikler.
Nicklas Augustine, medstifter af Minlæring
<  --------  >
<  swipe  >

Resultaterne

Resultatet af samarbejdet blev fem portrætartikler af kendte danskere, der har brugt sprog i deres karriere. Blandt andre tidligere minister for ligestilling Lykke Friis, sportsjournalist Luna Christofi og skuespiller Rikke Lyllof. Derudover udarbejdede vi en række thought leadership-artikler.

Nu kan Minlæring øge sin synlighed og autoritet gennem indhold, der er underholdende og inspirerende for målgruppen.

Det indhold, som Somera leverede, var af høj kvalitet og meget relevant. Jeg vil især fremhæve deres portrætartikler, der især handlede om forskellige kendte personligheders gode erfaringer med sprog i deres karriere.
Nicklas Augustine, medstifter af Minlæring
Et portræt af Kristian Scharling, der smiler til kameraet.

Lad os tage en snak om, hvordan vi kan hjælpe jeres virksomhed.

Kristian Scharling
Founder
Navn
E-mail
Telefonnummer
Din besked
Send din besked

Din besked er nu sendt. Vi vender tilbage hurtigst muligt 👋🏼

Ups! Der gik noget galt under indsendelse af formularen.