Gastrotools
Gastrotools

Sådan udviklede vi et indholdsunivers for Gastrotools.

I samarbejde med Gastrotools har vi kickstartet og sat en klar retning for deres gastronomiske univers. Gennem inspirerende opskrifter, guides og artikler er Gastrotools godt i gang med at positionere sig som danskernes foretrukne leverandør af køkkenudstyr. Det kan mærkes i deres antal af organiske besøgende, som er mere end fordoblet.

Fakta

Kunde

Gastrotools.dk

Industri

E-commerce

Service

Content marketing, copy writing, e-mail marketing

Projektdato

September 2020 til august 2021

Stats

401
Nye søgeord, som Gastrotools er synlige på
Fordobling
Af organisk trafik

Kundebedømmelser

Dennis Nick Hansen

Vi har med stor tilfredshed brugt Somera til at hjælpe med al vores kommunikation. Vi har meget på hjertet, men ender med at bruge alt for lang tid på at skrive noget, som vi ikke selv er tilfredse med. Gennem en behovsafdækkende dialog, samt udarbejdelse af brand story og tone of Voice, er vi blevet helt trygge ved at sende opgaver til Somera, hvilket vi har gjort i stor stil. Varm anbefaling herfra.

Dennis Nick Hansen

CEO @ Trailhub.io

Erik Holflod

At mødes på den måde, som vi gjorde med Somera, skabte meget tryghed for det videre forløb, hvilket jeg sætter pris på. Det viser også, at de tager sig tid til opgaven. Vi ved nu med 100% sikkerhed, hvad vi skal kalde os. Vi er et 100% Shopify-bureau, som hjælper ambitiøse start-ups. Det føles rart at sige. Og det føles rigtigt.

Erik Holflod

Founder @ Grafikr

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.

Udfordringen

Gastrotools henvendte sig i foråret 2020 med et ønske om at have et større fokus på deres gastronomiske univers. De havde styr på deres videomarketing, men ønskede at komplementere med en klar content plan og skrevet content.

Fordelen ved at have skrevet content er dels, at Gastrotools kan inspirere og uddanne deres målgruppe - dels, at de kan opnå større synlighed på Google, hvor langt de fleste organiske besøgende kommer fra.

Gastrotools
Gastrotools

Løsningen

Vi satte os ned og snakkede om Gastrotools’ drømme og mål. Dernæst snakkede vi om, hvordan Gastrotools tone of voice skulle være. 

Styr på fundamentet

Med det på plads startede vi med at få styr på fundamentet for hele webshoppen. Det inkluderede: 

  • Gennemarbejdelse af alle produktbeskrivelser
  • Gennemarbejdelse af alle kategoribeskrivelser
  • At skrive custom metatitler til alle sider 
  • Gennemskrivning og optimering af e-mail flow

Dette gjorde vi for at styrke sammenhængskraften i kommunikationen - og for at sikre, at alt deres vigtigste indhold var optimeret bedst muligt for både læseoplevelsen og for SEO.

Da der var styr på fundamentet, gik vi videre og arbejdede med deres gastronomiske univers. 

Udvikling af gastro-universet

Gastrotools ønskede både at generere mere organisk trafik og udvikle indhold, der blev brugt i deres betalte annoncering. 

Derfor splittede vi vores indhold op - indhold med fokus på organisk trafik og indhold med fokus på betalt trafik. 

Det mundede ud i en klar content plan, hvor størstedelen af alt content blev komplementeret af videoer. Basis for indholdet var en grundig søgeordsanalyse og Gastrotools egen content plan for deres videomarkedsføring.

Eksempler på guides og opskrifter kan ses her, her og her. 

Alt indhold, der skulle bruges til at generere organisk trafik, blev udarbejdet ud fra et princip om, at det ikke alene skulle performe godt i SEO, men at det skulle være brugbart for læseren.

Sådan at Gastrotools’ indhold er hjælpsomt og inspirerende frem for sælgende.

Positiv respons fra besøgende er desuden med til at skubbe Gastrotools’ domæne endnu højere op på tværs af relevante Google-søgninger.

<  --------  >
<  swipe  >

Resultaterne

Siden vi startede samarbejdet i september 2020 er Gastrotools gået fra at være synlige på 299 søgeord til mere end 700 søgeord. Deres organiske trafik er ligeledes mere end fordoblet - og hele fundamentet for deres webshop er blevet gennemarbejdet. 

Den klare fordel ved at arbejde med indholdsdrevet SEO for Gastrotools har været, at de ikke kun har forbedret deres placeringer på Google og øget deres organiske trafik - men at de har gjort alt dette gennem indhold, der er til glæde og gavn for deres målgruppe.

Om samarbejdet fortæller Julius Schiller, stifter af Gastrotools: 

I samarbejde med Somera fik vi hurtigt sat en retning for vores indhold og lagt en klar strategi. Kristian var skarp til at etablere en tone of voice og indholdsplan, som passede perfekt til vores værdier og visioner - og som vi siden har kunnet arbejde videre med selv. Det var vigtigt for os, at vores indhold var SEO-venligt, men også interessant og værdiskabende for læseren. Alt for mange glemmer et af de to aspekter. Hos Somera får du en partner, som ser helheden - både teknisk og kreativt.
- Julius Schiller, stifter af Gastrotools
Et portræt af Kristian Scharling, der smiler til kameraet.

Lad os tage en snak om, hvordan vi kan hjælpe jeres virksomhed.

Kristian Scharling
Founder
Navn
E-mail
Telefonnummer
Din besked
Send din besked

Din besked er nu sendt. Vi vender tilbage hurtigst muligt 👋🏼

Ups! Der gik noget galt under indsendelse af formularen.