OnlinePOS
OnlinePOS

Utraditionelle og ærlige kundehistorier til inspiration for hele branchen.

OnlinePOS leverer digitale kassesystemer til caféer og restauranter i otte lande. Med ambitionen om at tiltrække flere og større kunder, hev de fat i os for at få hjælp til udarbejdelse af en række kundecases. Nu har de indhold på deres hjemmeside, der uddanner, informerer og underholder på ærlig og utraditionel vis.

Fakta

Stats

Kundebedømmelser

Dennis Nick Hansen

Vi har med stor tilfredshed brugt Somera til at hjælpe med al vores kommunikation. Vi har meget på hjertet, men ender med at bruge alt for lang tid på at skrive noget, som vi ikke selv er tilfredse med. Gennem en behovsafdækkende dialog, samt udarbejdelse af brand story og tone of Voice, er vi blevet helt trygge ved at sende opgaver til Somera, hvilket vi har gjort i stor stil. Varm anbefaling herfra.

Dennis Nick Hansen

CEO @ Trailhub.io

Erik Holflod

At mødes på den måde, som vi gjorde med Somera, skabte meget tryghed for det videre forløb, hvilket jeg sætter pris på. Det viser også, at de tager sig tid til opgaven. Vi ved nu med 100% sikkerhed, hvad vi skal kalde os. Vi er et 100% Shopify-bureau, som hjælper ambitiøse start-ups. Det føles rart at sige. Og det føles rigtigt.

Erik Holflod

Founder @ Grafikr

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.

Udfordringen

OnlinePOS havde lagt deres marketingstrategi om for at fokusere mere på inbound marketing - en disciplin, hvor content marketing fylder en stor rolle.

For at komme godt fra start med content marketing og speede processen op, tog de fat i os for at få udarbejdet kundecases.

OnlinePOS
OnlinePOS

Løsningen

I kan prale lige så tosset, I vil, over hvor godt I kender branchen, og hvor stor en forskel jeres produkt gør. Men for potentielle kunder betyder det ofte langt mere, hvad andre siger om jer.

Derfor er kundehistorier noget af det mest værdifulde content, I kan have på jeres hjemmeside.

Kundehistorier bidrager samtidig til at forbedre jeres synlighed på Google, fordi erfaring er ét af søgemaskinens pejlemærker for godt indhold.

Som udgangspunkt havde OnlinePOS efterspurgt en række klassiske kundecases, der viser, hvordan deres kassesystemer har gjort en forskel for deres kunder. 

Men med vores forståelse for deres ønske om at skabe værdi for restauratører og det faktum, at de har et ekstremt komplekst produkt, rådgav vi dem til at gribe opgaven anderledes an.

Løsningen blev derfor en række kundecases, som tager udgangspunkt i restauratørernes hverdag og rejse fremfor udgangspunkt i produktet.


En utraditionel kundehistorie, der inspirerer 

Vi foreslog at udarbejde en type kundehistorie, der minder om et portræt. En fortælling om hver enkelt restauratørs rejse og plads i branchen, som er personlig og ærlig, og som på den måde er interessant for både restauratører og andre interessenter.

På den måde kan deres kundehistorier være inspirerende i stedet for tunge på tekniske detaljer. Det rammer i langt højere grad det formål, som kundehistorien har for OnlinePOS.

Læs kundehistorien om Gorm's her.

Hvor vi tidligere tænkte mere i klassiske kundecases, endte vi efter god rådgivning med en mere utraditionel udgave. Nu har vi fået kanongode og unikke interviews, der alle har forskellige vinkler på vores kunders forretning. I alt vi laver, er vores mål altid at bidrage med viden og værdi for vores kunder. Det kan vi med vores cases, som giver den enkelte restauratør mulighed for at hente inspiration hos sine konkollegaer i branchen. Søren-Emil Just Carlsen, Marketing Performance Manager i OnlinePOS

Specialiserede kompetencer i spil

Med go fra OnlinePOS gav vi os i kast med at udarbejde kundehistorier, som er personlige frem for produktorienterede. Den enkelte restauratørs rejse skulle være i fokus.

For at det lykkes skal man ikke kun være en dygtig formidler. Man skal kunne afvikle et interview, der får interviewpersonen til at åbne op og give et dybdegående og ærligt indblik i emnet. 

At skabe et rum af tillid mellem to fremmede er en krævende opgave.

Derfor satte vi én af vores journalister på opgaven, som kunne formidle interviewpersonens oplevelser på en autentisk måde. 

Vi har ingen journalister in-house, så det har været rart at kunne lægge interviewdelen over til specialister med erfaring på området. Content marketing og kommunikation er en kompleks størrelse, og det har været en fordel, at Somera kan trække på forskellige specialister indenfor hver deres domæne, når der har været behov for det. Søren-Emil Just Carlsen, Marketing Performance Manager i OnlinePOS

Den journalistiske metode

Vi har stor erfaring med interviews - lige fra kontakt til skarp vinkling. 

I samarbejdet med OnlinePOS vidste vi, at vi skulle interviewe højtstående personer i store kæder. Vi udformede semistrukturerede interviews, hvor det handlede om at få interviewperson til at føle sig tryg og hørt, så vedkommende kunne give noget af sig selv. 

Ved at skabe et trygt rum med plads til en uformel samtale fik vi ærlige og reflekterende svar, som kunne bruges effektivt. Det gav et spændende og mere læseværdigt produkt. 

Det kan f.eks. ses i denne kundecase med Spiselauget, hvor stifter Mads Poulsen fortæller, hvordan han mener, at der er for meget pincetmad i Danmark. Den ærlighed var mulig grundet grundig forberedelse og en imødekommenhed, der fik interviewpersonen til at føle sig til rette. 

De ærlige interviews skulle omsættes til fascinerende kundehistorier. Med erfarne journalister på holdet vinklede vi historierne skarpt, så de blev nærværende og værdifulde at læse. 

Derfor er historierne både professionelle og personlige til gavn for OnlinePOS.

<  --------  >
<  swipe  >

Resultaterne

Nu har OnlinePOS et solidt fundament for at realisere deres nye inbound marketing-strategi i form af kundehistorier, der hiver trafik ind på hjemmesiden og uddanner de besøgende.

Men også i form af en retning for, hvordan de fremover laver indhold, der er relevant og inspirerende for målgruppen. 

Der er ingen tvivl om, at rådgivningen i forbindelse med de mere utraditionelle kundefortællinger har fået os til at tænke mere ”ud af boksen”. Det har givet os nogle værktøjer til at få skabt mere unikt indhold, hvilket har haft en positiv indvirkning på tværs af alle vores kanaler. Søren-Emil Just Carlsen, Marketing Performance Manager i OnlinePOS
Et portræt af Kristian Scharling, der smiler til kameraet.

Lad os tage en snak om, hvordan vi kan hjælpe jeres virksomhed.

Kristian Scharling
Founder
Navn
E-mail
Telefonnummer
Din besked
Send din besked

Din besked er nu sendt. Vi vender tilbage hurtigst muligt 👋🏼

Ups! Der gik noget galt under indsendelse af formularen.