Content marketing

Skab værdi for jeres målgruppe og få kærligheden igen

Content marketing handler i al sin enkelthed om at skabe værdi for jeres målgruppe. Gennem en strategisk indsats hjælper vi jer med at tiltrække relevante besøgende, holde fast i deres interesse og i sidste ende gøre dem til jeres kunder.

Vi har skabt resultater for

Sådan får I succes med content marketing

Content marketing handler om at skabe relationer – og det gælder særligt, når vi snakker B2B-content marketing. Vejen fra interesse til konvertering er længere sammenlignet med eksempelvis B2C, og det kræver en vedvarende indsats.

Ligesom med en spirende romance handler det om hele tiden at holde sig til – og samtidig undgå at blive ham eller hende, der er mere irriterende end romantisk. 

Men hvordan lykkes I så med at holde ild i jeres lead-romance, så I til sidst står med et lead, der er så modent, at et salg er det nemmeste i verden? 

Spoiler: Det handler om at opbygge en relation. Og det gør vi hos Somera ved at skabe indhold, der er relevant, aktuelt og værdiskabende. 

Copywriters hos Somera laver en søgeordsanalyse

Fasthold romancen

Vi vil gerne ramme jeres målgruppe lige der, hvor det gør godt. Det gør vi ved at give dem indhold, de rent faktisk kan bruge til noget.

Og hvad er indhold, der kan bruges til noget så?

Det er indhold, der løser de udfordringer, et potentielt lead har lige nu og her.

Det betyder, at det indhold, vi bruger til at tiltrække leads, ikke nødvendigvis er det samme indhold, som vi bruger til at bevare interessen eller i sidste ende at gøre et lead til en loyal kunde.

Senior copywriter Mette arbejder med en kundes hjemmesidetekster

Vi er med på hele rejsen

Som B2B-virksomhed har I en målgruppe, der sjældent køber ved første touchpoint. Derfor er vi med på hele rejsen. 

I fællesskab udvikler vi indhold, som passer til hele købsrejsen. Det kan være gennem kundecases, blogindlæg, lange e-mailflows – typisk en god blanding. 

Vi kan tale sammen med resten af jeres marketingafdeling. Ligegyldigt om de sidder internt eller eksternt.

E-mail marketing specialist Andrea Vadsholt taler med sine kollegaer

Derfor skal jeres virksomhed arbejde med content marketing

Content marketing er med til at drive relevant trafik til jeres hjemmeside og sørge for, at jeres potentielle kundeemner bliver jeres kommende fans.

Tiltræk relevant trafik

Med god content marketing dukker I op på relevante søgninger inden for jeres niche og øger jeres brandkendskab.

Konverter jeres besøgende til varme leads

Når først jeres besøgende har stiftet bekendtskab med jeres virksomhed, eksponerer vi dem for relevant indhold, der vil konvertere dem til relevante leads

Bliv thought leader i jeres niche

Kampen om jeres kunders gunst bliver hårdere og hårdere. Lad jeres kunder blive jeres fans og konkurrer på andet end pris.

Sådan foregår et content marketing-forløb

Indledende

På det indledende møde afklarer vi jeres tone of voice, jeres mål og den overordnede plan.

Ikon til højre
Content-plan

Med det på plads udarbejder vi en content-plan, der danner rammen om jeres content marketing.

Ikon til højre
Vi arbejder

Med content-planen på plads, går vi i gang med arbejdet. Enten med jer inde over eller 100% selv.

Ikon til højre
Feedback

I er eksperterne på jeres forretning - ikke os. Derfor giver I løbende feedback, og vi retter til.

Ikon til højre
Evaluering

Hvert kvartal evaluerer vi på det arbejde, der er lavet.

FAQ

Hvad er content marketing?

Content marketing er en markedsføringsdiciplin, hvor man markedsfører sig gennem indhold. Det vil sige, at man laver og udgiver indhold, der giver værdi for ens målgruppe, som så vælger at blive kunde hos ens virksomhed.

Hvad koster content marketing?

Som udgangspunkt kan man ikke give en fast pris på content marketing, da det er et spørgsmål om det enkelte projekt. Jo mere indhold, man skal have udarbejdet og jo større et projekt, jo mere koster det selvsagt også.

Laver I content marketing på flere sprog?

Ja, vi laver også content marketing på engelsk, norsk og svensk. Det vil være vores danske konsulenter, der udarbejder strategien i samarbejde med vores internationale tekstforfattere.

Hvorfor er content marketing vigtigt?

Som B2B-virksomhed er købsrejsen ofte meget lang. Derfor handler det om at positionere sig som ekspert og opbygge en relation til sine potentielle kunder. Til dette er content marketing en rigtig stærk marketingstrategi.

En tur gennem købsrejsen


→ Tiltræk opmærksomhed med relevant og aktuelt indhold

Indholdsuniverser, som det vi lavede for Dinero, er eminent til at tiltrække leads og sætte gnist i romancen. Vi bygger det op omkring det, jeres målgruppe søger på – og bum, nu har de et godt øje til jer. 


→ De har spottet jer i mængden – nu skal I score deres kontaktinfo

Whitepapers og how to’s er noget, vi bruger, når vi skal have en e-mail adresse i hus (Autolog scorede mere end 100 kvalificerede leads i løbet af den første måned med en simpel e-bog). Interessen er vakt – nu skal vi bare have dem over på en platform, hvor det er easy peasy at levere indhold, der er skræddersyet til modningsstadiet. 


→ Hold romancen i live med skudsikker en-til-en kommunikation

E-mail marketing er det bedste værktøj til at fastholde og modne jeres leads (Se selv, hvor stor succes Erhvervshjemmesider.dk har med et automatiseret velkomstflow). I stedet for at konkurrere med alle de andre på det store vide internet kan I sende relevante budskaber direkte til jeres udkårnes indbakke. Her kan I effektivt cementere jer som eksperter – samtidig med, at I eksponerer jeres lead for jeres løsninger – så løsningen til sidst bliver uundværlig. 

→ Lad dem komme til jer 

Landingssider er oplagte til at give jeres lead en forståelse for, at det er jer, der kan løse deres problem. På det tidspunkt er I top of mind, og jeres lead har tiltro til, at I kan løse deres udfordring – for det har I allerede vist dem. 

Content marketing for B2B er pull-marketing. Og det betyder, at I ved hjælp af indhold, I har skudt penge i én gang, kan blive ved og ved med at lokke kunder i biksen. Med os ved roret er I garanteret indhold, der giver jeres lead værdi i pose og sæk. Resultatet? Sig farvel og tak til kold canvas og goddag til kunder, der opsøger jer. 


Det siger vores kunder om os

Martin Hegelund

Jeg har kun gode erfaringer med Somera, som jeg har brugt i flere virksomheder, herunder Ageras. De prøver at finde den mest oplagte tekstforfatter i teamet og giver et løbende indblik i det arbejde, der bliver udført. Det er ikke det billigste bureau, men driver man en seriøs virksomhed, så har man brug for kvalitet - og her kan Somera levere.

Martin Hegelund

CMO @ Ageras & Meneto

Data og analyse frem for mavefornemmelse

Når det kommer til content marketing for B2B, er jeres mavefornemmelse mere værd i skraldespanden. I skal i stedet have en konkret content marketing strategi.

En content marketing-strategi er nøglen

Med en konkret content marketing plan sikres, at I har et effektivt marketing setup, der tager hånd om jeres lead, uanset hvor de er på deres rejse – og det er nøglen for os, når vi starter et samarbejde. 

Det er jeres garanti for, at det arbejde vi laver for jer skaber værdi på tværs af og jeres kanaler og platforme (og det betyder, at vi sover bedre om natten!). 

B2B-content marketing er bare én af spillerne på dit hold

Forestil jer jeres marketing-mix som et fodboldhold (hæng på, jeg lover, at det faktisk giver rigtig god mening om lidt). 


Det er ikke særlig smart at sætte alle penge i én spiller. Det er ikke én spiller, der vinder kampen – det er hele holdet. Ikke engang Messi kan vinde pokalen, hvis han ikke får opbakning fra resten af holdet. Okay måske lige Messi kan.... 


Derfor går vi altid til content marketing med jeres andre spillere in mente – og vi tager også helst en dialog med dem (aka jeres marketing team) om, hvordan vi sammen kommer bedst i mål. 


Resultatet? Et setup, der taler og spiller sammen på alle parametre og indhold, der bliver skubbet ud på tværs af kanaler, så I til gengæld får leads, der engagerer sig


Når vi arbejder med content marketing, ser vi det ikke som en isoleret disciplin. I stedet sørger vi for, at det harmonerer på tværs af alle jeres marketing-tiltag, så I i sidste ende får en løsning, der spiller sammen på alle parametre. 

Sådan skriver du det perfekte blogindlæg

Vil du lære, hvordan du gør det hele selv?

Heldigt for dig. Jævnligt prøver vi at tømme vores hjerner og transformere tanker til håndgribelige whitepapers, der hjælper dig med at gøre det hele selv. Download det seneste her. Eller se alle de andre, vi har skrevet herunder.

Et portræt af Kristian Scharling, der smiler til kameraet.

Lad os tage en snak om, hvordan vi kan hjælpe jeres virksomhed.

Kristian Scharling
Indehaver

Få sat gang i jeres content marketing. Kontakt os her.

Din besked er nu sendt. Vi vender tilbage hurtigst muligt 👋🏼

Ups! Der gik noget galt under indsendelse af formularen.