Efter succes med sine fysiske butikker, ønskede Bad & Fliser at udvide med et nyt fokus på webshop. Derfor hjalp vi dem med en brand story, tone of voice og copy til deres hjemmeside. Med nye produktbeskrivelser og brand sider er Bad & Fliser blevet synlige på Google, sådan at de kan hive flere nye kunder ind i butikken. Samtidig sikrer den velskrevne tekst på deres hjemmeside, at kunderne får en god handelsoplevelse online.
Bad & Fliser
B2C-salg af fliser og tilbehør
Brand story, tone of voice, copywriting og content marketing
Løbende
The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.
A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!
Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.
Bad & Fliser skulle kickstarte deres online salg. Indtil da havde salget foregået i deres fysiske butikker med minimalt fokus på deres webshop.
I forbindelse med udviklingen af webshoppen skulle der udarbejdes indhold til hjemmesiden. Efterfølgende skulle deres tilstedeværelse online opretholdes gennem content marketing og e-mail marketing.
Vi skulle bruge en pålidelig partner, der kunne løfte dette kæmpe projekt for os og sikre, at der både var fokus på markedsføring og kommunikationen i alt arbejdet.
- Tony Garcia, Marketingchef
Med udarbejdelse af flere hundrede undersider var det vigtigt med en grundig forståelse for forretningen og kommunikation på tværs af alle kanaler.
Første step var derfor udarbejdelse af en brand story og tone of voice. Brand storyen sikrer, at vi som tekstforfattere er 100% med på, hvilken forretning vi har med at gøre. Den kan også bruges som et kompas internt i Bad & Fliser til at sikre, at al deres kommunikation er strømlinet.
Tone of voice gør det helt klart, hvordan der skrives, når Bad & Fliser kommunikerer. Lige fra fagtermer til, hvordan tonen er på hjemmesiden, i nyhedsbrevet og på sociale medier.
Efterfølgende blev der lavet en grundig søgeordsanalyse. Her kortlagde vi alle de relevante søgeord, der skulle inkluderes. Ligeledes blev der lavet en konkurrentanalyse til at afgøre, hvad det krævede for at slå konkurrenterne på de vigtigste søgeord.
Bad & Fliser er eksperter i deres produkter, og det skulle skinne igennem. Derfor sad vi med en direkte linje til deres rådgivere, når vi havde spørgsmål i skriveprocessen. Når de enkelte tekster var færdige, blev de sendt forbi Bad & Fliser, som læste dem igennem og bød ind, hvis der var ting, der skulle uddybes, eller faktuelle fejl.
I alt blev der skrevet over 70 brand sider og 130 kategoribeskrivelser foruden de resterende undersider på Bad & Fliser.
Vi sikrede, at alle tekster var SEO-optimerede - og skrevet i et korrekt, engagerende og inspirerende sprog.
Det er vigtigt, at produktbeskrivelserne ikke kun er præcise, men at de også kan skabe billeder i hovedet på læseren, sådan at kunden føler sig tættere på produktet, når de ikke har fysisk adgang til det.
Vores gennemgående mål for alle SEO-tekster var, at de skulle stå så skarpt og være så brugbare for læserne, at Bad & Fliser stolt kan vise dem frem.
Da alt copy var skrevet på hjemmesiden, lagde vi i samarbejde med Janni, kommunikations- og marketingansvarlig hos Bad & Fliser, en plan for alt content, der skal udarbejdes seks måneder efter, at shoppen er online.
Derved kan vi allerede starte nu og altid være foran med vores content plan.
På Bad & Flisers webshop har alle landingssider fået skrevet tekster, der har forudsætning for at performe både i søgemaskinerne og i betalt markedsføring.
Godt et år efter, at deres nye sider gik live, har vi målt på de foreløbige resultater:
Bad & Fliser er nu synlige på knapt 4000 søgeord. På hele 481 søgeord ligger de i top 3, og på yderligere 536 søgeord ligger de i top 10.
Bad & Flisers øgede synlighed i søgemaskinerne har betydet, at de nu tiltrækker lige godt 13.000 organiske besøgende hver måned. Et tal, som stiger jævnt over tid 🚀
Om samarbejdet siger Tony Garcia, marketingchef hos Bad & Fliser:
Inden vi begyndte projektet, var der internt en usikkerhed om, hvorvidt en ekstern partner kunne skrive teksterne, som var de os. Det blev heldigvis hurtigt gjort til skamme. Somera klarede opgaven bedre, end vi nogensinde kunne have ønsket os.
- Tony Garcia, marketingchef hos Bad & Fliser