Bad & Fliser skulle rykke hele deres forretning online efter en succesfuld offline forretning. Vi hjalp med tone of voice, brand story og al copywriting.
Bad & Fliser
B2C-salg af fliser og tilbehør
Brand story, tone of voice, copywriting og content marketing
Løbende
The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.
A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!
Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.
Bad & Fliser skulle kickstarte deres online salg. Indtil da havde salget foregået i deres fysiske butikker med minimalt fokus på deres webshop.
I forbindelse med udviklingen af webshoppen skulle der udarbejdes indhold til hjemmesiden. Efterfølgende skulle deres tilstedeværelse online opretholdes gennem content marketing og e-mail marketing.
Vi skulle bruge en pålidelig partner, der kunne løfte dette kæmpe projekt for os og sikre, at der både var fokus på markedsføring og kommunikationen i alt arbejdet.
- Tony Garcia, Marketingchef
Med udarbejdelse af flere hundrede undersider var det vigtigt med en grundig forståelse for forretningen og kommunikation på tværs af alle kanaler.
Første step var derfor udarbejdelse af en brand story og tone of voice. Brand storyen sikrede, at vi som tekstforfattere var 100% med på, hvilken forretning vi havde med at gøre. Ligeledes bruges den internt til at sikre en fælles forståelse for kulturen hos Bad & Fliser.
Tone of voice gjorde det klart, hvordan der skrives, når Bad & Fliser kommunikerer. Lige fra fagtermer til, hvordan tonen er på hjemmesiden, i nyhedsbrevet og på sociale medier.
Efterfølgende blev der lavet en grundig søgeordsanalyse. Her kortlagde vi alle relevante søgeord, der skulle inkluderes. Ligeledes blev der lavet en konkurrentanalyse, som fortalte, hvad det krævede at slå konkurrenterne på de vigtigste søgeord.
Bad & Fliser er eksperter i deres produkter, og det skulle skinne igennem. Derfor sad vi med en direkte linje til deres rådgivere, når vi havde spørgsmål i skriveprocessen.
Når de enkelte tekster var færdige, blev de sendt forbi Bad & Fliser, som læste dem igennem og bød ind, hvis der var ting, der skulle uddybes eller faktuelle fejl.
Samlet er der blevet skrevet over 70 brand sider og 130 kategoribeskrivelser foruden de allerede eksisterende undersider på Bad & Fliser.
På Bad & Flisers webshop har alle landingssider fået tekster, der har forudsætning for at performe både i søgemaskinerne og i betalt markedsføring.
Om samarbejdet siger Tony Garcia, marketingchef hos Bad & Fliser:
Inden vi begyndte projektet, var der internt en usikkerhed om, hvorvidt en ekstern partner kunne skrive teksterne, som var de os. Det blev heldigvis hurtigt gjort til skamme. Somera klarede opgaven bedre, end vi nogensinde kunne have ønsket os.
- Tony Garcia, marketingchef hos Bad & Fliser