I samarbejde med Håndværker.dk skabte vi et indholdsunivers, der tiltrækker over 100.000 relevante besøgende om året. Med relevant indhold har Håndværker.dk ikke kun øget deres synlighed markant, men også indtaget en stærkere markedsposition. Læs med her, hvor vi dykker ned i, hvordan vi skabte et indholdsunivers, der har sikret Håndværker.dk organiske pladser i søgemaskinernes top 10 på mere end 700 søgeord.
Håndværker.dk A/S
B2B
Content marketing, kommunikationsrådgivning, SEO
September 2019 til nu
The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.
A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!
Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.
Håndværker.dk driver en platform, der har to målgrupper. Håndværkere, der ønsker flere kunder - og kunder, der har brug for en håndværker.
Håndværker.dk var skarpe på at få håndværkere ind på platformen, mens det var sværere at få privatpersoner ind på siden. Derfor henvendte Thorsten, der er marketingchef hos Håndværker.dk, sig og spurgte os til råds.
Vi havde et behov for at etablere os som et go-to sted for private boligejere. Derfor tog vi fat i Somera i håbet om, at de kunne hjælpe os.
- Thorsten Olsen, Marketingchef hos Håndværker.dk
Efter at have talt om udfordringen, og hvad de gerne ville opnå, satte vi os for at positionere Håndværker.dk som thought leader inden for alt, der handlede om byggeri. Første step var en omfattende søgeordsanalyse, der kortlagde alle relevante søgeord.
Efterfølgende blev søgeordene kategoriseret efter emne, og derefter lavede vi en konkret content plan. Strategien var at blive ekspert på de enkelte emner - et ad gangen.
Derfor startede vi med at fokusere på badeværelser → dernæst døre og vinduer → dernæst gulve → (..).
Hver måned blev der publiceret nye artikler og arbejdet med den interne linkbuilding.
Da søgeordsanalysen og content planen var udfærdiget, blev der tilknyttet en fast content marketing-specialist, der løbende havde dialogen med kunden og stillede spørgsmål til fageksperterne.
Content marketing-specialisten sikrede, at hvert stykke indhold skaber værdi for målgruppen, er SEO-optimeret, og at det bidrager til den overordnede content strategi.
Alle artikler blev månedligt leveret, læst igennem og sikret at alt er faktuelt korrekt og dernæst publiceret.
Med mere end 240 skrevne artikler rangerer nogle bedre end andre. Det løbende arbejde handler derfor om at optimere den interne linkbuilding og give artikler, der rangerer lige under toppen mulighed for at rangere i top 3 på Google.
Arbejdet går også med at eje flere featured snippets og få skrevet schema mark up til artiklerne, der giver en højere CTR og fylder endnu mere i søgeresultaterne.
Den dag i dag trækker Håndværker.dks indholdsunivers månedligt mere end 10.000 besøgende ind fra søgemaskinerne og dukker op på mere end 5.000 forskellige søgeord. Heraf mere end 700 forskellige søgeord i top 10.
Indholdsuniverset er resultatet af dedikeret arbejde med content drevet SEO, der kombinerer forståelse for søgemaskinerne med indsigt i Håndværker.dks målgruppe og ambitioner.
Det bidrager i høj grad med at øge kendskabsgraden til Håndværker.dk og er et vigtigt ben i det samlede marketingmix.
I takt med det videre arbejde med interne links mv. vil de organiske besøgende helt sikkert også stige - og vi glæder os til løbende at opdatere med resultaterne 🚀