Rasmus Ernst har lavet et dybdegående online kursus i Facebook- og Instagram-annoncering. Inden han henvendte sig til os, havde han god succes med at sælge det. Det krævede bare for meget manuelt arbejde. Det fik vi heldigvis gjort noget ved. Læs med her og se, hvordan vi fik sat et inbound-flow op, der kører på autopilot.
Rasmus Ernst
Konsulent
Cases, landingssider, e-mail-flow, kommunikationsrådgivning
April 2021 til nu
The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.
A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!
Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.
Rasmus Ernst brugte for længe på at markedsføre sit online kursus. Både i form af ugentlige webinarer og for mange leads, der ikke blev til andet end leads.
Han havde derfor brug for en partner til at rådgive i content markedsføring og til at udarbejde indhold.
Jeg havde rimelig godt styr på, hvad jeg manglede, og hvor jeg ville hen; min rolle var egentlig bare at forklare det så godt som muligt. Men Kristian kom også med mange forslag, tilføjelser og erfaringer fra andre virksomheder, som var meget brugbart
- Rasmus Ernst, stifter af Rasmus Ernst
Derfor satte vi os ned og lagde en plan for hans inbound flow.
Det blev til en plan om at lave:
Som det første fik vi interviewet tidligere kursister for at forstå, hvad der gav dem værdi.
Den opgave blev løst af én af vores journalister, som sikrede, at vi fik afviklet interviews i et trygt rum for kursisterne og skrevet cases i et klart og engagerende sprog.
Indsigterne fra vores interviews blev brugt i cases som denne om Mette, der lærte selv at køre Facebook-annoncering for sin virksomhed Munchkins Copenhagen, og denne om Peter, der gik fra total nybegynder til hjemmevant i Facebook-annoncering.
Men interviewene blev også brugt til at forstå, hvad der skulle lægges vægt på i mailflowet.
“Kristian var meget proaktiv og kom med mange forslag, som jeg ikke selv havde tænkt på - blandt andet at interviewe mine tidligere kursister til at få fremragende cases at fremhæve på website og i mailflow, som jeg ikke kunne være i nærheden af at lave selv” - Rasmus Ernst, stifter af Rasmus Ernst
Netop mailflowet blev næste projekt.
Med sine ugentlige webinarer hev Rasmus Ernst regelmæssigt leads ind. Men alt for få leads blev til kunder, fordi der ikke blev fulgt tilstrækkeligt op på dem.
Derfor lavede vi et gennemarbejdet nurture flow til at samle leads op efter webinaret. Det blev konkret til en mailserie på 10 mails, der kører efter afsluttet webinar.
Mailserien er skræddersyet til at uddanne og engagere leads, til de i sidste ende er købsparate. Det har vi sikret ved at tilrettelægge mailserien efter hvor i købsrejsen, leadet befinder sig.
Og det bedste af det hele?
Det kører automatisk - helt uden at Rasmus Ernst selv skal bruge kræfter på det.
Faktisk skal han nu bruge mindre tid på at få fulgt op på flere leads, end han fik gjort før. I stedet har han mere tid til at udvikle sin forretning
Mailflowet har lettet min arbejdsbyrde i det, at hele min kommunikation og salgsproces for mit kursus er automatiseret. Det betyder, at jeg kan fokusere 100% af min tid på klienter og nye kurser, som jeg er meget bedre til, og som jeg også synes er meget sjovere.
- Rasmus Ernst, stifter af Rasmus Ernst
Vi fik også lavet en ny hjemmeside til rasmusernst.com. Her blev skrevet en ny landingsside for kurset og copy til resten af hjemmesiden.
Nu får besøgende på rasmusernst.com en brugervenlig oplevelse med gennemarbejdede tekster og anmeldelser fra tidligere kursister.
Vi havde fokus på, at landingssiden fik tekst og design, der er optimeret til salg. Det er med til at sikre, at flere besøgende tilmelder sig Rasmus Ernsts kurser.
Der er blevet skabt ensartet kommunikation på tværs af Rasmus Ernsts vigtigste kanaler, som matcher den ekspertise, der er at finde i hans online kurser.
Og det bedste af det hele?
Det kører af sig selv.
Nu har både hjemmeside og inbound flowet kørt i 10 måneder.
Her er resultater af samarbejdet:
Jeg er vældig tilfreds, både i forhold til resultaterne som mailflowet skaber i salg - men endnu vigtigere den tid, jeg får igen samt mit generelle brandudtryk udadtil med den forbedrede kommunikation.
Sidst, men ikke mindst, havde jeg en fornemmelse af, at Kristian reelt var interesseret i min virksomhed hele vejen igennem. Det giver en vis ro, når man har med noget så vigtigt som kommunikation at gøre.
- Rasmus Ernst, stifter af Rasmus Ernst