Trailhub
Trailhub

Kommunikationsstrategi og SEO-fundament for Trailhub.

Startup-virksomheden Trailhub manglede en klar retning for deres kommunikation, så de kunne komme ud over stepperne med deres forretning. Derfor hjalp vi dem med at udvikle alt fra brand story og tone of voice til at producere SEO-optimeret indhold til deres hjemmeside. Nu har de et solidt content marketing-fundament, der gør det muligt for Trailhub at performe i SEO, tiltrække relevante kundeemner og skabe værdi for deres målgruppe.

Fakta

Kunde

Trailhub.io

Industri

SaaS / Marketing

Services

Brand story, tone of voice, copywriting & content marketing

Projektdato

Januar 2020 - Nu

Stats

Kundebedømmelser

Dennis Nick Hansen

Vi har med stor tilfredshed brugt Somera til at hjælpe med al vores kommunikation. Vi har meget på hjertet, men ender med at bruge alt for lang tid på at skrive noget, som vi ikke selv er tilfredse med. Gennem en behovsafdækkende dialog, samt udarbejdelse af brand story og tone of Voice, er vi blevet helt trygge ved at sende opgaver til Somera, hvilket vi har gjort i stor stil. Varm anbefaling herfra.

Dennis Nick Hansen

CEO @ Trailhub.io

Erik Holflod

At mødes på den måde, som vi gjorde med Somera, skabte meget tryghed for det videre forløb, hvilket jeg sætter pris på. Det viser også, at de tager sig tid til opgaven. Vi ved nu med 100% sikkerhed, hvad vi skal kalde os. Vi er et 100% Shopify-bureau, som hjælper ambitiøse start-ups. Det føles rart at sige. Og det føles rigtigt.

Erik Holflod

Founder @ Grafikr

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.

Udfordringen

Dennis, CEO hos Trailhub, henvendte sig til os tilbage i vinteren 2019. Dengang bestod deres udfordring i, at de havde svært ved at sætte en retning for deres kommunikation. 

Som tekniske nørder, der har siddet i maskinrummet, kan man ofte have svært ved at sætte ord på sit eget produkt. Men ligegyldigt hvor godt produkt man har, nytter det ikke noget, hvis køberne af produktet ikke forstår værdien af det.

Derfor havde Trailhub brug for en partner, der kunne sætte en klar retning for deres kommunikation. Både sådan bureauerne (første led) forstod det, og ikke mindst bureauernes kunder (slutbrugeren) forstod det.

‍Når det var på plads, ønskede de løbende at udgive relevant indhold, som kunne inspirere og uddanne de potentielle kunder i, hvordan Trailhub kunne være løsningen på deres udfordringer.

Trailhub
Trailhub

Løsningen

Først hjalp vi Trailhub med at lægge nogle klare rammer for, hvordan de skal kommunikere. Derefter kunne vi tage hul på arbejdet med at udforme indhold til deres hjemmeside, som både kan trække trafik og uddanne deres målgruppe i, hvorfor de skaber værdi.

Et framework, der kan bruges i fremtiden

For at sætte en klar retning for deres kommunikation og markedsføring, lagde vi ud med at udarbejde en brand story for Trailhub. 

Denne brand story går i dybden med værdierne bag forretningen: Hvem de gør en forskel for - og hvilken forskel de gør.

Indsigten til en brand story fik vi gennem snakke med folkene bag Trailhub, men i lige så høj grad med slutbrugerne af Trailhub.

Med en klar brand story på plads kunne vi efterfølgende lægge en plan for de enkelte elementer i deres markedsføring og udarbejde en passende tone of voice.

Om vi er med som content marketing-partner eller ej, kan Trailhub sikre ensartet kommunikation fremover med den tone of voice, vi udarbejdede til dem.

En del af SEO-strategien

Da brand story og tone of voice var på plads, gav vi os til at udarbejde indholdet til deres hjemmeside.

Indholdet havde først og fremmest til formål at inspirere og uddanne potentielle kunder i produktet. Samtidig brugte vi det til at sikre, at Trailhub dukker op på relevante søgninger på Google, sådan at flere interessante kundeemner opdager dem.

En god portion af indholdet blev vi enige om skulle være kundehistorier.

Som B2B-virksomhed er social proof (for eksempel i form af kundehistorier) noget af de vigtigste indhold, man kan investere i. 

Det hjælper både med at afmystificere produkter eller services som Trailhubs software, der kan være komplekse at forstå. Og så viser det potentielle kunder, at andre har haft succes med brug.

Med denne strategi på plads, tog vi hul på at interviewe adskillige af slutbrugerne af Trailhub. 

Det gav os mulighed for at få spækket hjemmesiden med gode cases fra glade kunder (os selv inklusiv). 

Sammen med en række blogindlæg, udgav vi løbende de kundehistorier, vi udarbejdede. Det sikrer, at Trailhubs blog altid er up to date med nyt indhold, sådan at de forbliver top of mind hos deres målgruppe.

<  --------  >
<  swipe  >

Resultaterne

Trailhub har i dag lanceret en ny hjemmeside, fået skrevet helt ny copy til deres side og udgivet adskillige cases og blogindlæg, som de bruger aktivt i deres markedsføring. 

Se Trailhubs hjemmeside her.

Med spændende kundehistorier og blogindlæg på deres hjemmeside dukker Trailhub op på relevante Google-søgninger og tiltrækker organiske besøgende.

Derudover har de fået en klar retning for deres kommunikation i form af en brand story og tone of voice, der sikrer, at de kan fortsætte med at udgive nyt indhold, der bidrager til, at de kan tiltrække og konvertere nye kunder i fremtiden.

Vi har med stor tilfredshed brugt Somera til at hjælpe med al vores kommunikation. Vi har meget på hjerte, men ender med at bruge alt for lang tid på at skrive noget, som vi ikke selv er tilfredse med. Gennem en behovsafdækkende dialog, samt udarbejdelse af brand story og tone of voice, er vi blevet helt trygge ved at sende opgaver til Somera, hvilket vi har gjort i stor stil. Varm anbefaling herfra.
- Dennis Nick Hansen, CEO @ Trailhub
Et portræt af Kristian Scharling, der smiler til kameraet.

Lad os tage en snak om, hvordan vi kan hjælpe jeres virksomhed.

Kristian Scharling
Founder
Navn
E-mail
Telefonnummer
Din besked
Send din besked

Din besked er nu sendt. Vi vender tilbage hurtigst muligt 👋🏼

Ups! Der gik noget galt under indsendelse af formularen.