Service

Professionelle copywriters

Alle kan skrive tekster, men ikke alle kan skrive gode tekster. Den gode tekst kræver indgående viden om sprog, grammatik og kommunikation generelt. Den viden har en copywriter, der kan sammensætte unikke tekster målrettet jeres målgruppe.

Væk opsigt med værdifuldt indhold

En copywriter skaber værdifuldt indhold for jeres virksomhed. Det er både interessant for jer, jeres kunder og Google, som belønner jeres i deres store rankingsystem. De gode tekster med relevant indhold for brugerne kan derfor medvirke til at forfine jeres online profil og øge dit salg.

Alexander og Isabel sidder og taler om et konkret content marketing-projekt.

Brobygger til din hjemmeside

De rigtige tekster og det rette indhold, hvad enten det er blogindlæg, e-mail marketing, hjemmesidetekster eller SEO-tekster, trækker trafik ind til din side. Med en copywriter får du så at sige en brobygger mellem potentielle kunder og din virksomhed. Copywriteren nedfælder de helt rigtige ord, der netop skaber den trafikerede bro.

Senior copywriter Mette arbejder med en kundes hjemmesidetekster

Kvalitetsbevidst og personlig copywriter

For os er det vigtigt at finde den rigtige copywriter til hver enkelt opgave. Alle vores copywriters har forskellige baggrunde og specialer, og derfor dækker vi et bredt spektrum. Copywriteren matches med opgaven med udgangspunkt i baggrundsviden og kompetencer – på den måde sikrer vi den bedst mulige tekst.

E-mail marketing specialist Andrea Vadsholt taler med sine kollegaer

Gode grunde til at bruge en dygtig copywriter

Er I stadig ikke helt overbevist? Så lad mig give dig tre gode grunde her.

Få et nyt blik på jeres kommunikation

En copywriter kaster et helt nyt blik på jeres forretning og ser tingene i et nyt lys.
Det kan bidrage med værdifulde indsigter, som I ikke selv havde fundet frem til.

Spar tid med en copywriter

Hyr en copywriter ind og få eksekveret på nogle af de projekter, der er forfaldne.
Med en copywriter sparer I både tid og får en eksperts hjælp til jeres kommunikation.

Lav en god investering i jeres kommunikation

En professionel copywriter tjener nemt sin løn hjem mange gange. Velskrevne tekster konverterer bedre, rangerer bedre og får jeres virksomhed til at fremstå endnu skarpere.

Sådan foregår et samarbejde med vores copywriters

Indledende

På det indledende møde afklarer vi jeres behov og jeres tone.

Ikon til højre
Arbejdsplan

Med det på plads udarbejder vi en plan for jeres tekster og sender den til jer.

Ikon til højre
Vi arbejder

Med content planen på plads, går vi i gang med arbejdet. Enten med jer inden over eller 100% selv.

Ikon til højre
Feedback

I er eksperterne på jeres forretning - ikke os. Derfor giver I løbende feedback, og vi retter til.

Ikon til højre
Levering

Efter jeres feedback har vi nu rettet til, og de endelige tekster leveres til jer.

FAQ

Hvad er en freelance tekstforfatter?

En freelance tekstforfatter er en tekstforfatter, der arbejder "freelance". Altså selvstændigt eller på et bureau, for så at virksomheder kan købe deres ydelser løbende.

Hvad er timeprisen for en freelancer?

Timeprisen på en tekstforfatter kan variere i høj grad alt efter, hvem der er tale om. Hos Somera er vores timepris 1.200 kroner + moms.

Har I også freelancere på andre sprog?

Vi har tekstforfattere, der skriver på dansk, svensk, norsk og engelsk. Dertil arbejder vi med tekstforfattere på andre sprog.

Hvad laver en tekstforfatter?

En tekstforfatter kan lave mange ting - men fælles for alt er, at det handler om det skrevne ord. Vores tekstforfattere arbejder både med hjemmesidetekster, white papers, kommunikationsstrategi og content marketing.

Kan vi følge med i arbejdet nogle steder?

Vi gør meget ud af at holde jer løbende opdateret på vores arbejde. Derfor får I adgang til vores arbejdsdokumenter, hvor I kan følge med.

Copywriting, der får folk op af stolen

Copywriting er et begreb, der hovedsageligt dækker over, hvordan tekster udformes, så de får folk op af stolen. Eller i hvert fald til at handle. Indholdet skal derfor ikke bare være informerende – det skal være værdifuldt og handlingsskabende. Det kan være indhold, der får brugere til at tilmelde sig et nyhedsbrev, følge dig på de sociale medier eller sågar købe noget af dig.

Når en artikel eller et blogindlæg så alligevel guider og informerer, men ikke direkte opfordrer til handling, er det alligevel copywriting på et højt plan. Det er nemlig en del af content marketing-strategien, hvor teksterne bruges til at uddanne og dygtiggøre brugerne, så de i det lange løb kommer til at handle. På den måde er målet at skabe en relation til de potentielle kunder gennem relevant og værdifuld copywriting.

Etabler den troværdige relation med en copywriter

Relationen til brugerne er vigtig – det er den, der i sidste ende får dem til at handle. Og fremstår I troværdig gennem dine tekster, er potentielle kunder langt mere tilbøjelige til at lade sig overbevise om, at de skal interagere med jer på den ene eller den anden måde frem for med jereskonkurrenter.

En god måde at etablere en troværdig relation er ved at positionere sig som ekspert på et område. Det virker troværdigt – og ud af troværdighed vokser tillid. Tillid er magtfuld i den online kommunikationsarena, hvor konkurrencen om brugernes opmærksomhed er stor.

En professionel copywriter kan få jer til at fremstå som specialist på et område gennem de rigtige ord og vinkler i en tekst. Og på den måde bliver teksterne limen mellem dig og dine potentielle kunder.

Vis jer fra jeres professionelle side

Med copywriting får I tekster, der er sat sammen på den helt rigtige måde i forhold til dig og din målgruppe. I bliver etableret som ekspert – og det i sig selv får jer til at fremstå professionel. Men udover det sørger en copywriter også for, at teksten følger alle gældende retskrivningsprincipper, og at kommaerne sidder, hvor de skal.

Det er ikke bare vigtigt, at indholdet sidder lige i skabet, det skal det sproglige også. For møder brugerne en tekst med en masse stave- og kommafejl, giver det unægteligt et gevaldigt skår i det professionelle billede, I forsøger at tegne af jer selv. Og så ryger troværdigheden sammen med den manglende sproglige finesse.

Frigiv tid til det, I gør bedst

Er det ikke piece of cake at skrive en tekst? Hvis I tænker sådan, er I bestemt ikke alene. Og I har helt ret. Det er let at skrive en tekst. For den består jo bare af ord. Noget helt andet er dog at skrive en god tekst, hvor ordene er nøje udvalgt og sat sammen på den helt rigtige måde, der bedst understøtter dit budskab.

Det kræver et dybt kendskab til sprog og kommunikation. Har I ikke det, kan det tage mange ressourcer og unødvendig tid at få banket en halvgod tekst sammen. Den tid kan I i stedet bruge på det, I gør bedst.

Få jeres egen copywriter – og følg skriveprocessen

Hos Somera har vi et hold copywriters, der alle har forskellige baggrunde. De har alle det tilfælles, at de har uddannelser inden for kommunikation, men derudover har de alle forskellige færdigheder og specialer, som vi bruger på kryds og tværs.

Det giver os mulighed for at sætte den helt rigtige copywriter på hver enkelt opgave. Når en opgave kommer ind, gør vi os umage for at finde den copywriter med den nødvendige viden og de rigtige kompetencer til at løse opgaven bedst muligt.

Undervejs kan I hele tiden følge med i skriveprocessen, samtidig med at du altid kan komme i kontakt med jeres personlige copywriter. På den måde er der hele tiden et stramt greb om opgaven.


Et portræt af Kristian Scharling, der smiler til kameraet.

Lad os tage en snak om, hvordan vi kan hjælpe jeres virksomhed.

Kristian Scharling
Indehaver

Få sat gang i jeres content marketing. Kontakt os her.

Din besked er nu sendt. Vi vender tilbage hurtigst muligt 👋🏼

Ups! Der gik noget galt under indsendelse af formularen.