Service

Professionelle copywriters

Alle kan skrive tekster, men ikke alle kan skrive gode tekster. Den gode tekst kræver indgående viden om sprog, grammatik og kommunikation generelt. Den viden har en copywriter, der kan sammensætte unikke tekster målrettet jeres målgruppe.

Klog kommunikation direkte til målgruppen

Vi er et team af kreative copywriters og kommunikationsspecialister, der arbejder for at gøre internettet til et lidt klogere sted.

Gennem kloge ord hjælper vi jer med at løfte jeres kommunikation og nå igennem til jeres målgruppe.

Vedvarende samarbejder, skæve idéer og mod til at skille sig ud er tre værdier, vi vægter hos Somera.

Lyder det som noget for jer? Så hæng på lidt endnu.

Alexander og Isabel sidder og taler om et konkret content marketing-projekt.

Én fast copywriter tilknyttet

De rigtige tekster og det rette indhold, hvad enten det er blogindlæg, e-mail marketing eller hjemmesidetekster, der tækker trafik ind til din side. Med en copywriter får du så at sige en brobygger mellem potentielle kunder og din virksomhed.

Copywriteren, der skriver jeres tekster, er også ham eller hende, I har den løbende dialog med.

Senior copywriter Mette arbejder med en kundes hjemmesidetekster

Copywriting til online marketing

Vi er født ud af online marketing-verdenen. Det er her, vi lever. Vi skriver ord til jeres whitepapers, nyhedsbreve, landingssider, blogindlæg og case stories.

Vores verden roterer om det digitale. Så vær ikke bange for at sætte os i samme rum med jeres online marketingteam – det er dem, vi allerhelst vil tale med.

E-mail marketing specialist Andrea Vadsholt taler med sine kollegaer

Gode grunde til at bruge en dygtig copywriter

Er I stadig ikke helt overbevist? Så lad mig give dig tre gode grunde her.

Få et nyt blik på jeres kommunikation

En copywriter kaster et helt nyt blik på jeres forretning og ser tingene i et nyt lys.
Det kan bidrage med værdifulde indsigter, som I ikke selv havde fundet frem til.

Spar tid med en copywriter

Hyr en copywriter ind og få eksekveret på nogle af de projekter, der er forfaldne.
Med en copywriter sparer I både tid og får en eksperts hjælp til jeres kommunikation.

Lav en god investering i jeres kommunikation

En professionel copywriter tjener nemt sin løn hjem mange gange. Velskrevne tekster konverterer bedre, rangerer bedre og får jeres virksomhed til at fremstå endnu skarpere.

Sådan foregår et samarbejde om copywriting

Indledende

På det indledende møde afklarer vi jeres behov og jeres tone.

Ikon til højre
Arbejdsplan

Med det på plads udarbejder vi en plan for jeres tekster og sender den til jer.

Ikon til højre
Vi arbejder

Med content planen på plads, går vi i gang med arbejdet. Enten med jer inden over eller 100% selv.

Ikon til højre
Feedback

I er eksperterne på jeres forretning - ikke os. Derfor giver I løbende feedback, og vi retter til.

Ikon til højre
Levering

Efter jeres feedback har vi nu rettet til, og de endelige tekster leveres til jer.

FAQ

Hvad koster copywriting?

Det er meget forskelligt. Nogle tekstbureauer tager en pris per ord, mens andre har en fast pris. Hos Somera tror vi på, at flere ord ikke nødvendigvis er lig med bedre tekst, og derfor vil vi altid komme med en fast pris på jeres opgave.

Forstår I jer på SEO?

I løbet af årene har vi hjulpet hundredevis af kunder med SEO. Derfor har vi stor erfaring med søgemaskineoptimering, og vi følger hele tiden med i Googles algoritme.

Hvordan får vi et succesfuldt samarbejde?

Et samarbejde med Somera består af flere steps, hvor vi først finder ud af, hvem I er, og hvad I ønsker. På den måde kan vi ramme jeres tone of voice. I har adgang til vores arbejde igennem hele processen og kan komme med input undervejs. Derfor er vi hele tiden i dialog.

Hvad er en copywriter?

En copywriter er en tekstforfatter. En person, der skriver tekst til andre. Hos Somera har vi en række copywriters, der er uddannet indenfor kommunikation, journalistik og sprog,

Hvorfor skal man bruge en copywriter?

En copywriter giver klar og effektiv kommunikation til jeres målgruppe med fangende tekst, søgemaskinerne elsker. En copywriter skriver skarpt og direkte, så jeres lead aldrig er i tvivl om, hvad I står for.

Copywriting, der får folk op af stolen

Copywriting er et begreb, der hovedsageligt dækker over, hvordan tekster udformes, så de får folk op af stolen. Eller i hvert fald til at handle. Indholdet skal derfor ikke bare være informerende – det skal være værdifuldt og handlingsskabende. Det kan være indhold, der får brugere til at tilmelde sig et nyhedsbrev, følge dig på de sociale medier eller sågar købe noget af dig.

Når en artikel eller et blogindlæg så alligevel guider og informerer, men ikke direkte opfordrer til handling, er det alligevel copywriting på et højt plan. Det er nemlig en del af content marketing-strategien, hvor teksterne bruges til at uddanne og dygtiggøre brugerne, så de i det lange løb kommer til at handle. På den måde er målet at skabe en relation til de potentielle kunder gennem relevant og værdifuld copywriting.

Etabler den troværdige relation med en copywriter

Relationen til brugerne er vigtig – det er den, der i sidste ende får dem til at handle. Og fremstår I troværdig gennem dine tekster, er potentielle kunder langt mere tilbøjelige til at lade sig overbevise om, at de skal interagere med jer på den ene eller den anden måde frem for med jereskonkurrenter.

En god måde at etablere en troværdig relation er ved at positionere sig som ekspert på et område. Det virker troværdigt – og ud af troværdighed vokser tillid. Tillid er magtfuld i den online kommunikationsarena, hvor konkurrencen om brugernes opmærksomhed er stor.

En professionel copywriter kan få jer til at fremstå som specialist på et område gennem de rigtige ord og vinkler i en tekst. Og på den måde bliver teksterne limen mellem dig og dine potentielle kunder.

Vis jer fra jeres professionelle side

Med copywriting får I tekster, der er sat sammen på den helt rigtige måde i forhold til dig og din målgruppe. I bliver etableret som ekspert – og det i sig selv får jer til at fremstå professionel. Men udover det sørger en copywriter også for, at teksten følger alle gældende retskrivningsprincipper, og at kommaerne sidder, hvor de skal.

Det er ikke bare vigtigt, at indholdet sidder lige i skabet, det skal det sproglige også. For møder brugerne en tekst med en masse stave- og kommafejl, giver det unægteligt et gevaldigt skår i det professionelle billede, I forsøger at tegne af jer selv. Og så ryger troværdigheden sammen med den manglende sproglige finesse.

Frigiv tid til det, I gør bedst

Er det ikke piece of cake at skrive en tekst? Hvis I tænker sådan, er I bestemt ikke alene. Og I har helt ret. Det er let at skrive en tekst. For den består jo bare af ord. Noget helt andet er dog at skrive en god tekst, hvor ordene er nøje udvalgt og sat sammen på den helt rigtige måde, der bedst understøtter dit budskab.

Det kræver et dybt kendskab til sprog og kommunikation. Har I ikke det, kan det tage mange ressourcer og unødvendig tid at få banket en halvgod tekst sammen. Den tid kan I i stedet bruge på det, I gør bedst.

Få jeres egen copywriter – og følg skriveprocessen

Hos Somera har vi et hold copywriters, der alle har forskellige baggrunde. De har alle det tilfælles, at de har uddannelser inden for kommunikation, men derudover har de alle forskellige færdigheder og specialer, som vi bruger på kryds og tværs.

Det giver os mulighed for at sætte den helt rigtige copywriter på hver enkelt opgave. Når en opgave kommer ind, gør vi os umage for at finde den copywriter med den nødvendige viden og de rigtige kompetencer til at løse opgaven bedst muligt.

Undervejs kan I hele tiden følge med i skriveprocessen, samtidig med at du altid kan komme i kontakt med jeres personlige copywriter. På den måde er der hele tiden et stramt greb om opgaven.


Et portræt af Kristian Scharling, der smiler til kameraet.

Lad os tage en snak om, hvordan vi kan hjælpe jeres virksomhed.

Kristian Scharling
Indehaver

Lad os sammen løfte jeres virksomhed.

Din besked er nu sendt. Vi vender tilbage hurtigst muligt 👋🏼

Ups! Der gik noget galt under indsendelse af formularen.