Bureau- og konsulentarbejde takseres ofte via en timepris. Nogle virksomheder koster 2.000 kroner i timen, mens andre koster 300. Skal man så ikke bare vælge den billigste mulighed, fordi en times arbejde er en times arbejde, uanset hvilken løsning man vælger? Alle kan vel nå den samme mængde arbejde på det samme antal timer, ikke?

Udover at kvaliteten kan variere utroligt meget fra sted til sted, er det også vidt forskelligt, hvad man som bureau eller konsulentvirksomhed mener, man kan nå på en time.

Derfor er det vigtigt, at du som kunde ikke løber skrigende væk fra en høj timepris, før du har fået specificeret yderligere, hvad I egentlig får for pengene. Omvendt er det næsten endnu vigtigere, at du ikke vælger det første og bedste, fordi I kan få en ekstra billig timepris.

Timeprisen siger intet om, hvad jeres projekt samlet kommer til at koste.

Someras timepris er...

Hos Somera tager vi 950 kroner eksklusiv moms for en times arbejde hos en senior tekstforfatter. Det er hverken i den billige eller dyre ende af skalaen.

Det er en pris, der sikrer, at vi kan ansætte dygtige mennesker, investere tid i at uddanne dem måned efter måned – og samtidig have tid til at de kan være kreative. Læs mere om os og vores arbejdsfilosofi her.

Vi tager aldrig en opgave på os uden troen på, at vi kommer til at tjene os selv hjem mange gange. Derfor siger vi også nej til kunder, vi ikke mener er et match for os.

En times arbejde hos Somera

Vi vil prøve at skære det ud i pap. For en times arbejde kan I få følgende udført:

  • Et blogindlæg af 300 ord med let research
  • En god outline til et dybdegående blogindlæg
  • Ét kort nyhedsbrev med udgangspunkt i et eksisterende blogindlæg
  • En times content marketing-konsultation med indehaver Kristian Scharling
  • 500 ords oversættelse til engelsk og visse andre sprog fra dansk
  • 800 ords oversættelse til dansk fra engelsk og visse andre sprog
  • 1500 ords korrekturlæsning
  • 500 ords korrekturlæsning og omfattende optimering

Vi arbejder overvejende med virksomheder over længere perioder, hvor vi lærer hinanden at kende. Derfor er det sjældent, at vi reelt laver timebaserede projekter. I kan bruge ovenstående til at få en forventningsafstemning og en idé om, hvad der kan lade sig gøre.

Variabler, der kan påvirke prisen

Korte, konkrete tekster

Mere tekst er lig med mere arbejde. Skulle man tro. Små, specifikke tekster, der skal indramme mange informationer på få ord, er ofte sværere at skrive end længere tekster, hvor man har mere plads at til at forklare sig på. Har man markedsføringbudskaber eller en række produktbeskrivelser, der skal indkapsle noget omfattende, men som kun må fylde 30 ord, kan man ikke få skrevet 20-25 beskrivelser på en time. Her vil vi give et særtilbud på opgaven.

Tekniske produkter og omfattende research

Det er ingen hemmelighed, at nogle tekster er nemmere at skrive end andre, fordi de ganske enkelt kræver mindre research. Det går hurtigere at skrive en artikel om fodbold end om elementpartikler på et atomart niveau. Og det kan have betydning for prisen.

Jo mere teknisk et produkt eller løsning, vi skal skrive om er, jo længere tid vil vi bruge på både research og det efterfølgende arbejde med feedback fra jer som kunde.

Manglende grundlæggende information ved start på tekstarbejde

Ethvert succesfuldt projekt bunder oftest i en god forventningsafstemning og projektafklaring fra start.

Der, hvor vi ser, at projekter skrider i forhold til den oprindelige tidsramme er, når rammen for opgaven ændrer sig. Enten, fordi kunden ændrer retning undervejs, eller måske ikke har haft 100% styr på de interne processer i starten.

For at undgå sådanne situationer gør vi meget ud af et grundigt stykke forarbejde, at spørge ind til tone of voice og sikre os enighed om projektets omfang.

Når man får at vide, hvor længe det tager at skrive en tekst, kan man til tider blive chokeret. Altså, hvor længe kan det lige tage? Alle kan da skrive.

Jovist.

Men vi sætter en dyd i at levere et stykke arbejde, vi kan stå inde for, og som skaber værdi for læseren og virksomheden som afsender. Det kræver grundighed.

Sådan kan I gøre vores arbejde nemmere (og spare penge)

Det skal ikke alt sammen handle om, hvorfor copywriting koster jer penge. Lad os nu se på, hvordan I også kan spare penge, når I hyrer en professionel tekstforfatter.

Der er lavet en grundig brief på forhånd

Jo bedre en brief, I kan forberede på forhånd, jo mindre tid skal vi bruge på at fiske information ud af jer. Og det gør vores researchproces kortere – ergo en lavere pris.

Det hjælper også, hvis I har kilder, konkurrenter og anden relevant info klar til os på forhånd.

Klik her og download nogle briefs, du kan bruge.

I har en person til at renskrive alle rettelser

Feedback er en fast del af ethvert samarbejde. Selvfølgelig.

Men når man sidder i en stor organisation, kan der være flere meninger om de samme ting. Derfor gør det vores arbejde markant nemmere, når der er én person, som sørger for, at alle rettelser går i tråd med hinanden og kommunikerer det videre til tekstforfatteren.

Det gør processen langt mere gnidningsfri – og vi bruger vores timer mere effektivt.

Der er en klar tone of voice på forhånd

Har I allerede en udarbejdet tone of voice for jeres virksomhed, som vi skal tage udgangspunkt i? Så har vi allerede sparet hinanden for en god mængde tid.

Har I ikke det, så frygt ej. Vi kan hjælpe jer med at udarbejde en.

En tone of voice sørger for en rød tråd i alt kommunikation og fungerer som en manual for tekstforfatteren. Den definerer både sproget, hvordan teksterne skal opbygges, og om der er en speciel terminologi, man skal være opmærksom på.

Alt sammen noget, der sparer tekstforfatteren tid og jer penge i sidste ende.

Jeg håber, at ovenstående har givet dig et lille indblik i, hvad en tekstforfatter koster. Og er du ikke helt skræmt væk, skal I være hjertens velkommen til at kontakte os for at få en konkret pris på jeres projekt.

Vil du lære mere om content marketing?

Gør som mere end 2.000 andre marketers og tilmeld dig vores nyhedsbrev. Hver uge gør vi vores bedste for bare at gøre dig en smule klogere på content marketing.

Fedt! Du er nu tilmeldt vores nyhedsbrev.
Hovsa. Der gik noget galt. Prøv lige at tjekke din e-mail en ekstra gang.
Få styr på jeres kernefortælling

Vil du lære, hvordan selv laver content markedsføring?

Heldigt for dig. Jævnligt prøver vi at tømme vores hjerner og transformere tanker til håndgribelige whitepapers, der hjælper dig med at gøre det hele selv. Download det seneste her. Eller se alle de andre, vi har skrevet herunder.

Et portræt af Kristian Scharling, der smiler til kameraet.

Lad os tage en snak om, hvordan vi kan hjælpe jeres virksomhed.

Kristian Scharling
Founder
Navn
E-mail
Telefonnummer
Din besked
Send din besked

Din besked er nu sendt. Vi vender tilbage hurtigst muligt 👋🏼

Ups! Der gik noget galt under indsendelse af formularen.