Service

SEO-tekstforfattere, der hjælper jer til tops på Google

Jeres kunder skal kunne finde jer, når de søger bestemte produkter eller informationer på nettet. Her er en SEO-tekstforfatter en vigtig brik i tekster, der er optimerede i forhold til at ranke højt i søgemaskinerne – så I bliver synlige online.

Vi er 8 professionelle tekstforfattere hos Somera, der hver dag hjælper virksomheder nationalt og internationalt med deres content marketing og SEO tekstforfatning til digitale kanaler.

Læs med her og bliv klogere på, hvordan vi arbejder.

Fremstå troværdig med relevant indhold

Troværdighed er den bedste sælger. Vi er som brugere nemlig mere tilbøjelige til at lade os overbevise af dem, som vi har tillid til. Med brugbart specialiseret indhold i jeres tekster fremstår I som ekspert – det får kunder til at komme igen.

Vi hjælper jer med at kommunikere jeres indhold på en måde, som læseren nemt kan forstå.

Alexander og Isabel sidder og taler om et konkret content marketing-projekt.

Stryg til tops på Google

Med de rigtige søgeord, værdifuldt indhold og velskrevne tekster er der større chance for, at I ryger til tops på Google, så jeres kunder hurtigt kan finde frem til jeres produkter og ydelser. Derfor hjælper vi jer med SEO tekstforfatning.

Ligger I i bunden, er I så godt som ikke eksisterende i det digitale inferno. Vi kender Googles retningslinjer og ved, hvordan der skrives tekster, som både læseren og Google er vilde med.

Senior copywriter Mette arbejder med en kundes hjemmesidetekster

Arbejd med den interne linkbuilding

Vi linker internt til relevante sider, sådan den besøgende nemt dirigeres rundt på jeres hjemmeside. Det er noget, som Google vægter højt, og det er noget, der giver jeres besøgende lyst til at klikke rundt på jeres hjemmeside.

Indehaver Kristian Scharling og hans kollega Jan arbejder

Derfor skal jeres virksomhed arbejde med content marketing

Content marketing er med til at drive relevant trafik til jeres hjemmeside og sørge for, at jeres potentielle kundeemner bliver jeres kommende fans.

Tiltræk relevant trafik

Med content marketing kan I dukke op på relevante søgninger inden for jeres niche og øge jeres brandkendskab.

Konverter jeres besøgende til varme leads

Når først jeres besøgende har stiftet bekendskab med jeres virksomhed, eksponerer vi dem for relevant indhold, der vil konvertere dem til varme leads

Bliv thought leader i jeres niche

Kampen om jeres kunders gunst bliver hårdere og hårdere. Lad jeres kunder blive jeres fans og konkurrer på noget andet end pris.

Sådan foregår et content marketing-forløb

Indledende

På det indledende møde afklarer vi jeres tone of voice, jeres mål og den overordnede plan.

Ikon til højre
Content plan

Med det på plads udarbejder vi en content plan, der dammer rammen om jeres content marketing.

Ikon til højre
Vi arbejder

Med content planen på plads, går vi i gang med arbejdet. Enten med jer inden over eller 100% selv.

Ikon til højre
Feedback

I er eksperterne på jeres forretning - ikke os. Derfor giver I løbende feedback, og vi retter til.

Ikon til højre
Evaluering

Hvert kvartal arbejder vi og evaluerer på det seneste kvartals arbejde.

FAQ

Hvad er timeprisen for en freelancer?

Timeprisen på en tekstforfatter kan variere i høj grad alt efter, hvem der er tale om. Hos Somera er vores timepris 950 kroner + moms.

Hvad er en freelance tekstforfatter?

En freelance tekstforfatter er en tekstforfatter, der arbejder "freelance". Altså selvstændigt eller på et bureau, for så at virksomheder kan købe deres ydelser løbende.

Har I også freelancere på andre sprog?

Vi har tekstforfattere, der skriver på dansk, svensk, norsk og engelsk. Dertil arbejder vi med tekstforfattere på andre sprog.

Hvad laver en tekstforfatter?

En tekstforfatter kan lave mange ting - men fælles for alt er, at det handler om det skrevne ord. Vores tekstforfattere arbejder både med hjemmesidetekster, white papers, kommunikationsstrategi og content marketing.

Kan vi følge med i arbejdet nogle steder?

Vi gør meget ud af at holde jer løbende opdateret på vores arbejde. Derfor får I adgang til vores arbejdsdokumenter, hvor I kan følge med.

Hvad er SEO tekstforfatning og en SEO-tekstforfatter?

En SEO-tekstforfatter er en tekstforfatter, der formår at optimere sine tekster til søgemaskinerne.

Men hvad er SEO helt præcist?

Search Engine Optimization forkortes i daglig tale SEO – på dansk søgemaskineoptimering. Det er i dag blevet en afgørende faktor, når virksomheder skal ses af både Google og brugerne.

SEO tekstforfatning handler i bund og grund om at optimere en hjemmeside ud fra de kriterier, som søgemaskinerne vægter, når de ranker de mange websider, der findes i det digitale forum.

Jeres side skal derfor være relevant og brugbar – og bedre end jeres konkurrenters – når det gælder brugersøgning. På den måde kan I få en højere placering, der gør det lettere for jeres brugere at finde jer, og som skærper jeres online profil.

SEO er altså en term, der bruges om optimering af jeres siders indhold i forhold til, hvad brugerne søger på.

Hvad er SEO ikke?

Det er dog ikke kun vigtigt at vide, hvad SEO tekstforfatning er, og hvad en SEO-tekstforfatter derfor kan hjælpe med. Det er også vigtigt at vide, hvad SEO ikke er.

SEO tekstforfatning er arbejdet med at optimere jeres sider i forhold til at opnå højere placering på Google. Her er nøgleordet arbejde. Det er ikke ensbetydende med, at I kommer til at ligge i top fra den ene dag til den anden. Det er i stedet arbejdet hen imod at opnå en topplacering.

Med SEO får I ikke automatisk øget salg i butikken. Det er derimod en form for markedsføring, der kan bidrage til at skabe øget salg – men det er ikke i sig selv en garanti for salg. I kan heller ikke regne med, at I, hvis I har opnået en topplacering, bliver ved at ligge der. Google ændrer hele tiden sine kriterier, ligesom jeres konkurrenter kan overhale jer.

Google belønner og straffer

Vejen til Googles hjerte er lang, besværlig og snørklet – og undervejs kan I både blive belønnet og straffet.

Og det er suverænt Google (og de andre søgemaskiner), der bestemmer, hvordan jeres sider skal placeres på søgesiderne. Det gør de ud fra en række algoritmer, som de hele tiden optimerer og forfiner– faktisk hele 500-600 gange om året. Det gør de for hele tiden at sikre, at brugerne får det mest relevante indhold, når de søger.

Google har mere end 200 ranking-kriterier– nogle af de vigtigste omfatter blandt andet:

  • Søgeord i din overskrift
  • Søgeord i din meta title og meta description
  • Søgeord optræder mere end andre ord, men naturligt
  • Værdifuldt, relevant og unikt indhold
  • Længden på teksten – længere tekster (med relevant indhold) ranker højere
  • Dvæletid – hvor lang tid bruger de besøgende på din hjemmeside
  • Velformulerede tekster med korrekt stavning og grammatik

Google slår særligt ned på:

  • Keyword-stuffing. Altså overforbrug af søgeord. Hvor det før i tiden gjaldt om at have tekster spækket med søgeord, slår Google i stedet ned på det i dag. Keyword-stuffing forskrækker nemlig både tekst og bruger.
  • Duplicate content betyder kort sagt dobbelt indhold. Er der ens indhold på flere sider på nettet, enten på din egen hjemmeside eller andre hjemmesider, anses det som duplicate content – og det er ikke vejen til Googles hjerte. Det er unikt og lækkert indhold til gengæld.

En SEO-tekstforfatters arbejde med SEO-tekster og SEO-artikler

Kært barn har mange navne, og det gælder også SEO-venlige tekster. SEO-tekster og SEO-artikler er begge udtryk for tekster med øje for Googles ranking-kriterier. Det er disse typer af tekster, som en SEO-tekstforfatter har specialiseret sig i.

Men hvordan skriver en SEO-tekstforfatteren god SEO-tekst? Det gør de med fokus på en række faktorer, når de skriver.

Fokus på relevant indhold for bruger og Google

En SEO-tekstforfatter sørger for at tilfredsstille både Google og brugere i en SEO-tekst. Det er afgørende at servere en tekst, der indeholder relevante og værdifulde informationer for brugeren.

Det kaldes content marketing, og det er vigtigt for jer, hvis I vil skabe nærværende tekster, som skaber værdi –både for jer, Google og ikke mindst brugerne.

I kan ikke gemme indholdet væk i elegant grafik på din side – det er ordene, der skal oplyse jeres besøgende. Og er ordene velvalgte og velformulerede, bliver brugerne hængende. Det kan Google lide, og så får I plusser på SEO-kontoen.

Naturligt flow af keywords  

Det er blevet let for Google at gennemskue en tekst med overdrevne mængder af søgeord. En god SEO-tekstforfatter fletter naturligt primære og andre relevante sekundære søgeord ind i teksten. Det kræver en dyb forståelse for sproget at skabe et naturligt flow mellem teksten og de inddragede keywords.

Den gode SEO-tekstforfatter fletter ikke bare søgeordene naturligt ind i brødteksten, men også i overskrift, underoverskrifter, meta title og meta description.

Overskuelige, kreative og fængende formuleringer

En ret med få enkelte komponenter i smukke farver virker – for det meste – mere appetitlig end en overfyldt ret, der er sjasket sammen i mørke farver.

Det samme gælder for en god SEO-tekst. Den skal være let spiselig og indbydende, så jeres kunder rent faktisk får lyst til at læse den.

SEO-tekstforfatteren sørger for at lave korte afsnit med kreative formuleringer. Sætte masser af punktummer. Og bryde tekstmuren med bulletpoints. Kommer jeres besøgende ind på en side med snørklede sætninger i lange stolper, er de hurtige til at klikke sig væk igen. Og det trækker stort ned i Google ranking-regnskabet.

Lad en SEO-tekstforfatter skubbe jer frem på den jer digitalescene

Står I bagerst på en scene, er der ingenblandt publikum, der lægger mærke til jer. Det samme gælder på den digitalescene. Ligger I bagerst i søgefeltet, er der ingen brugere, som finder frem til jer.

Det kan en af vores SEO-tekstforfatterehjælpe jer med. Med et indgående kendskab til SEO tekstforfatning ved vi, hvad der virker, så kan få det rigtige skub frem i brugernes online synsfelt.

Vores team består af forskellige SEO-tekstforfattere med hvert sit ekspertområde. Fælles for dem alle er, at de elsker at skrive – og at de er gode til det – uanset om emnet er boligindretning, mountainbikeudstyr, varmepumper eller noget helt andet. I kan læse mere om dem og deres specialer her.

 

Et portræt af Kristian Scharling, der smiler til kameraet.

Lad os tage en snak om, hvordan vi kan hjælpe jeres virksomhed.

Kristian Scharling
Founder
Navn
E-mail
Telefonnummer
Din besked
Send din besked

Din besked er nu sendt. Vi vender tilbage hurtigst muligt 👋🏼

Ups! Der gik noget galt under indsendelse af formularen.