Service

Professionelle tekster til din hjemmeside

En god hjemmesidetekst informerer, underholder og fastholder læseren. Den skal besvare deres spørgsmål, lede dem videre til hvad de søger efter og ikke mindst få dem til at foretage en handling.

Siden 2013 har vi arbejdet professionelt med hjemmesidetekster og har i årenes løb hjulpet mere end 500 virksomheder med deres hjemmesidetekster.

Sælg med de rigtige hjemmesidetekster

Velskrevne hjemmesidetekster med brugbart og værdifuldt indhold til brugeren er afgørende for jeres salg. Teksterne er både jeres online visitkort og dem, der i høj grad skal få jeres besøgende til at udføre en handling.

Det kan være at kontakte jer, at downloade noget materiale eller anmode om en demo.

Alexander og Isabel sidder og taler om et konkret content marketing-projekt.

Placer dig i top, så brugerne kan se dig

Dine tekster på din hjemmeside skal være bruger- og SEO-venlige, velformulerede og relevante for brugerne – det belønner Google og kan resultere i topplaceringer. Og det beriger dig med større synlighed og flere besøgende.

Vi er eksperter i at skrive tekster, som tiltrækker besøgende - og gør de besøgende til kunder.

Senior copywriter Mette arbejder med en kundes hjemmesidetekster

Få værdi ud af jeres besøgende

I kan bruge nok så mange penge på at få besøgende til jeres hjemmeside - men hvis de besøgende ikke udfører den handling, I ønsker, kan det være ligegyldigt.

Med professionelle hjemmesidetekster skaber I det bedst mulige fundament for at få den besøgende til at agere, som I ønsker.

Indehaver Kristian Scharling og hans kollega Jan arbejder

Derfor skal I have professionelle hjemmesidetekster

Bruger I hver uge tusindevis af kroner på markedsføring, men har I ikke haft en professionel inde over jeres hjemmesidetekster? Så har I masser af uforløst potentiale.

Arbejd med jeres konverteringsoptimering

Få mere ud af jeres besøgende med professionelle hjemmesidetekster, der er skrevet med fokus på at få de besøgende til at konvertere på jeres hjemmeside.

Få bedre synlighed på Google

Duk op på søgninger, der er relevante for jeres virksomhed.
Indholdet på jeres hjemmeside spiller en kæmpe faktor i, hvilke søgninger I bliver vist på i søgemaskinerne.

Fremstå professionelle for jeres besøgende

Jeres hjemmeside er jeres digitale visitkort. Her skal I fremstå professionelle og seriøse - præcis som I forventer af jeres egne samarbejdspartnere.

Sådan foregår et content marketing-forløb

Indledende

På det indledende møde afklarer vi jeres tone of voice, jeres mål og den overordnede plan.

Ikon til højre
Arbejdsplan

Herefter laver vi en arbejdsplan med budget, timeframe og de endelige mål for samarbejdet.

Ikon til højre
Vi arbejder

Med arbejdplanen på plads, går vi i gang med arbejdet. Enten med jer inden over eller 100% selv.

Ikon til højre
Feedback

I er eksperterne på jeres forretning - ikke os. Derfor giver I løbende feedback, og vi retter til.

Ikon til højre
Levering

Efter feedbacken får I jeres hjemmesidetekster, sådan de kan komme online.

FAQ

Hvad er en freelance tekstforfatter?

En freelance tekstforfatter er en tekstforfatter, der arbejder "freelance". Altså selvstændigt eller på et bureau, for så at virksomheder kan købe deres ydelser løbende.

Hvad er timeprisen for en freelancer?

Timeprisen på en tekstforfatter kan variere i høj grad alt efter, hvem der er tale om. Hos Somera er vores timepris 1.200 kroner + moms.

Har I også freelancere på andre sprog?

Vi har tekstforfattere, der skriver på dansk, svensk, norsk og engelsk. Dertil arbejder vi med tekstforfattere på andre sprog.

Hvad laver en tekstforfatter?

En tekstforfatter kan lave mange ting - men fælles for alt er, at det handler om det skrevne ord. Vores tekstforfattere arbejder både med hjemmesidetekster, white papers, kommunikationsstrategi og content marketing.

Kan vi følge med i arbejdet nogle steder?

Vi gør meget ud af at holde jer løbende opdateret på vores arbejde. Derfor får I adgang til vores arbejdsdokumenter, hvor I kan følge med.

Hjemmesidetekster adskiller sig fra trykte tekster

Webtekster og trykte tekster er forskellige. Ikke bare fordi den ene type af tekst står på print, mens den anden står online. Men også fordi brugerne læser de to typer af tekster forskelligt. På nettet skal det gå lynhurtigt, og brugerne skal hurtigt kunne finde deres informationer. Det betyder, at deres tålmodighed er minimal.

Når de trykker ind på en hjemmeside, hopper de rundt efter de informationer, som de skal bruge. Og er det ikke muligt at finde dem hurtigt, dvæler de ikke på din side længe, men hopper væk igen. Det handler om få sekunder.


Tekster til web skal være lette at skimme

Den lave tålmodighed hos brugerne er vigtig at tænke ind i tekster til din hjemmeside. Teksterne skal være overskuelige og letlæselige, så brugeren hurtigt kan skimme dem. Derfor nytter det heller ikke noget, at I pakker jeres budskaber ind i unødvendigt fyld og ligegyldige informationer. Sørg for at bringe budskabet så tidligt som muligt, og skriv kun informationer, der er brugbare og relevante for brugeren.

Storytellling kan være en god måde at pakke jeres budskaber ind i en letforståelig og relaterbar fortælling. Og så er det lettere at huske budskabet bagefter.

Det er også vigtigt ikke at skræmme en potentiel kunde væk med store, tykke stolper af tekst. I stedet skal jeres hjemmesidetekster være lette, luftige og i korte afsnit, så det virker overskueligt at gå i gang med at læse dem. En anden måde at tage brugeren i hånden er ved at fremhæve vigtige informationer – så er det let at fange hurtigt med øjnene.  

Der er ingen, der gider læse en lang tekst kun med få informationer, og der er ingen, der gider at tygge sig gennem en sej tekst.

Hvem er din målgruppe?

Jeres hjemmesidetekster skal afspejle din virksomhed og dens identitet. Der skal være en rød tråd i kommunikationen, ellers bliver det usammenhængende og forvirrende for brugerne, der (forhåbentligt) læser jeres tekster. Derfor skal I sørge for, at jerestekster til hjemmeside er konsekvente og har samme ”tone of voice”.

Ligeså vigtigt er det, at jeres tekster har øje for din målgruppe. Sproget skal passe til de brugere, som I ønsker at ramme, og teksterne skal ikke indeholde komplicerede fagtermer, der kan gøre teksten tung og vanskelig at læse. Det er altafgørende, at din målgruppe forstår jeres hjemmesidetekster.  

SEO – optimer jeres tekster, så I bliver fundet

En graf over et søgeordsudvikling i Googles søgeresultater

Måden, som jeres hjemmesidetekster er udformet på, spiller en afgørende rolle for, om de bliver fundet på nettet. Tekster til din hjemmeside skal nemlig skrives med øje for søgemaskinerne – ellers er I så godt som ikke-eksisterende i online regi. Derfor skal din hjemmeside optimeres i forhold til de ord, som din målgruppe søger på.

En SEO-tekstforfatter kan hjælpe dig med at lave en søgeordsanalyse, så det er de rigtige ord, der kommer med i teksterne til de pågældende hjemmesider. SEO-tekstforfatteren kan også udforme hjemmesideteksterne med øje for en naturlig inddragelse af søgeordene. Det kræver nemlig en god forståelse for sproget at skabe et naturligt flow, som både er for Google og for brugerne.

Fremstå professionel og troværdig med grundig korrektur

Måske er I selv stødt på hjemmesidetekster med stavefejl og rod i grammatikken? Det giver dig ikke just øget lyst til at købe fra den pågældende virksomhed, vel?

Det er vigtigt at sikre, at jeres tekster på dit website er støvsuget for sproglige fejl. Det sender nemlig et uprofessionelt signal, der kan få dig til at fremstå utroværdig – og det er ikke en kombination, som sælger.

Det gør professionalisme og troværdighed til gengæld. Google forfiner tilmed hele tiden sine SEO-algoritmer, der er et vurderingssystem til at måle, hvem der skal ligge i toppen af søgelisten. Og her slår de ned på sproglige fadæser.

Vores team af tekstforfattere har alle helt styr på grammatikken – men det betyder ikke, at der kun er et sæt øjne på, når vi skriver hjemmesidetekster for vores kunder. Vi har altid minimum fire øjne på, så vi kan sikre fejlfrie tekster, der lever op til den høje kvalitet, som vi ønsker at levere.

E-mail marketing specialist Andrea Vadsholt taler med sine kollegaer

Spar tid – lad os gøre jeres tekster til hjemmeside skarpe og præcise

Er det ikke legende let at skrive gode og fængende tekster til en hjemmeside? Svaret er et stort og rungende nej. Det kræver research, analyse af jeres besøgendes adfærdsdata og en dyb forståelse for sproget at skrive gode tekster til en hjemmeside. Det har vi. Og vi ved, hvad der skal til, for at jeres hjemmesidetekster forvandler besøgende til kunder.

Vi sørger for at skrive elegante, kreative og originale tekster til dit site med fokus på dig, Google og ikke mindst din målgruppe. Alt skal nemlig spille optimalt sammen i en god hjemmesidetekst, hvis I skal gøre dig forhåbninger om at blive set af Google og af potentielle kunder.

Hjemmesideteksterne får på baggrund af grundig research et relevant og brugbart indhold for jeres besøgende pakket ind i letforståelige og lækre, kreative formuleringer. Hos Somera er vi ikke bare tekstforfattere. Vi er også SEO-tekstforfattere. Og derfor sikrer vi, at søgeord bliver flettet naturligt og let ind i jeres tekster, så I kan stryge til tops på Google.

Vores team består af kreative tekstforfattere, der alle har hver deres særlige kompetencer og specialer. På den måde kan vi nemlig parre opgaver og tekstforfatter på en måde, der giver det bedste resultat for dig

Et portræt af Kristian Scharling, der smiler til kameraet.

Lad os tage en snak om, hvordan vi kan hjælpe jeres virksomhed.

Kristian Scharling
Indehaver

Få sat gang i jeres content marketing. Kontakt os her.

Din besked er nu sendt. Vi vender tilbage hurtigst muligt 👋🏼

Ups! Der gik noget galt under indsendelse af formularen.